Mahindra Posted November 16, 2011 Report Share Posted November 16, 2011 (edited) Tänkte bara säga hej. Precis köpt mig en BJ75 som ska få in på vintervila nu. Undrar lite på var ni köper era reservdelar förutom Toyota? Har märkt att det börjat bli svårare där med plåt delar till 75an. Fina med just denna är att förra ägaren lagt tid på att plocka ner bilen och galva allt undertill. Edited November 16, 2011 by Mahindra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adventura Posted November 16, 2011 Report Share Posted November 16, 2011 Plåten till min handknackar och svetsar jag det mesta själv men lite finns att få tag på från mekonomen, carfix mfl. Övriga delar från euro4x4parts, packningar till fram axelrenovering har jag köpt från FMV4x4, finns en hel del matnyttiga länkar här på toyota4x4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted November 16, 2011 Report Share Posted November 16, 2011 Hej och välkommen hit! Några vanliga ställen att beställa grejor från är väl: Milneroffroad, All-american, euro4x4part, spectre offroad och säkert flera andra ställen. Beror lite på vad man är på jakt efter mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mahindra Posted November 17, 2011 Author Report Share Posted November 17, 2011 Jo plåt är klart man kan knacka själv. Men när bilen är så orörd sen innan så hade en ny dörr och sånt suttit fint. Men nu verkar dettta vara en mellan modell så dåligt med de. Dock är de extremt liten fläck på dörren men nytt är alltid nytt. Nån som vet om det går att galva en ny dörr eller den slår sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mahindra Posted December 12, 2011 Author Report Share Posted December 12, 2011 Nu ska de på safari snorkel på bilen. Dock var gör man sidoblinkersen? Säg SBP nått om man plockar bort den? Hur har ni löst de? Plockat bägge sidor? //Calle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted December 12, 2011 Report Share Posted December 12, 2011 Nu ska de på safari snorkel på bilen. Dock var gör man sidoblinkersen? Säg SBP nått om man plockar bort den? Hur har ni löst de? Plockat bägge sidor? //Calle Tror inte att du klarar dej utan sidoblinkers. Har fått anmärkning på bil som aldrig hade haft sidoblinkers och besiktigas flera ggr.utan? Protester hjälpte föga var tvungen att montera. JAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Tror inte att du klarar dej utan sidoblinkers. Har fått anmärkning på bil som aldrig hade haft sidoblinkers och besiktigas flera ggr.utan? Protester hjälpte föga var tvungen att montera. JAK Utrustade en HZJ78 för några år sedan. Jag flyttade blinkerarmaturen någon cm nedanför snorkeln. Har du blinker på ena sidan måste du även ha en på den andra. Ser det inte som ett problem att flytta det hela (du skall ju ändå borra hål i den stackars bilen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mahindra Posted January 8, 2012 Author Report Share Posted January 8, 2012 Då är snorkeln på och blinkern flyttad och alla hålen 2 komplackade. Lovar inte kul att köra hålsåg i en orörd 99% rostfri LC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts