Peder Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Hittade denna test mellan LC150, LC120, Discovery och Mitsu Pajero. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Peder, har du KDSS på din 150:a? På 200 serien var det bara (vad jag vet) australien som fick KDSS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted November 2, 2011 Author Report Share Posted November 2, 2011 (edited) Peder, har du KDSS på din 150:a? På 200 serien var det bara (vad jag vet) australien som fick KDSS. Hej Martin, Den hyfsat fullmatade LC150 har KDSS. Den är rejält duktig i terrängen. Mycket pga elektronikstyrd teknik. Så det skall bli intressant och se hur tillförlitlig denna är. Edited November 2, 2011 by Peder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adventura Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 Hej Martin, Den hyfsat fullmatade LC150 har KDSS. Den är rejält duktig i terrängen. Mycket pga elektronikstyrd teknik. Så det skall bli intressant och se hur tillförlitlig denna är. Vad är KDSS för något?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted November 2, 2011 Author Report Share Posted November 2, 2011 (edited) Vad är KDSS för något?? Min LC150 är utrustad med detta och är en stabilitetsfunktion som reglerar hjulens inbördes artikulation. Vid snabb kurtagning stabiliseras fjädringen upp och bilen kränger inte (nästan lite gocart-känlsa). När du sedan kör i terrängen så reglerar systemet så att fjädringsvägen för varje hjul anpassar sig efter underlaget. Systemet skickar upp eller ner hjulet så att full markkontakt erhålls. Jag har mätt artikulationen och den är faktiskt bättre än om jag skulle byta fjädrar/stötdämpare till Oldman/KingSpring etc. Toyota har verkligen tänkt till här. Så för mig finns det ingen anledning att byta fjädring m.m. för bättre terrängegenskaper som jag gjort med alla andra bilar. Det kom med på köpet s.a.s. Filmsnutten ovan visar just hur systemet fungerar på både asfalt/snabb körning och i terrängen. Jag har haft fördomar tidigare när det gäller systemet. Men efter att provat bilen på allvar i tuff terräng - Oh boy, vad imponerad jag blivit. Funkar klockrent och måste nog tillstå att den är en av de mest potenta bilar jag kört i detta avseende. Sedan att min sitter mjukt, tyst och skönt i en skinnfåtölj skadar ju inte Edited November 2, 2011 by Peder 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted November 2, 2011 Author Report Share Posted November 2, 2011 Lite mer info: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted November 2, 2011 Author Report Share Posted November 2, 2011 Sedan finns det ju en del knäppskallar där inte ens diffspärrar eller KDSS gör nytta. Ha tålamod och se hela filmen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted November 2, 2011 Author Report Share Posted November 2, 2011 Eller varför inte några andra glada (lite väl "glada" kanske) ryssar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted November 4, 2011 Report Share Posted November 4, 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted November 4, 2011 Report Share Posted November 4, 2011 Sköna bilar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted November 4, 2011 Author Report Share Posted November 4, 2011 [quote Sköna bilar Ovanligt disciplinerade för att vara ryssar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.