geir Postad 29 september, 2010 Rapport Share Postad 29 september, 2010 Håller på att kolla lite på vinschar.. Vill helst hålla mig till runt 5000 för en vinsch och hittade några på more4x4.eu som ser bra ut, men jag vet inget om de. Är det någon här som har erfarenhet med detta märke? Är det kvalite som kina-vinschar? http://www.more4x4.eu/winches/ En annan fråga.. Är det någon som har handlat från More? Bra eller dåligt?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 29 september, 2010 Rapport Share Postad 29 september, 2010 Har ingen erfarenhet från varken more4x4 eller deras winchar, men varför fastnade du för just dem? Det finns väl alternativ här hemma i Sverige för samma pengar? Personligen skulle hellre köpa en lite mindre kvalitetswinch än en större av udda-märke. De (få) gånger jag skulle använda den skulle jag verkligen vilja vara säker på att den fungerade klockrent. Bara lite reflektioner... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dansken Postad 29 september, 2010 Rapport Share Postad 29 september, 2010 Kan garantera dig att DET är kina winchar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 30 september, 2010 Rapport Share Postad 30 september, 2010 Dansken, Du måste ju vara en av dem som använder winch mest här i landet, vad kör du själv? Och vad skulle du rekommendera i 5000:- prisklassen?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
geir Postad 30 september, 2010 Författare Rapport Share Postad 30 september, 2010 Har inte fastnat för dessa Jag kom bara över denna sidan på det norska LandCruiser-forumet och tyckte de hade grejer som ser bra ut och till ok priser. Har egentligen inte helt översikten över vad som säljs här i landet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JAK Postad 30 september, 2010 Rapport Share Postad 30 september, 2010 Jag har använt en Warn M8000 i några år winschat en hel del den har fungerat klanderfritt kostar lite över 5k http://marininvest.se/?f_info=108 JAK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Egirevs Postad 30 september, 2010 Rapport Share Postad 30 september, 2010 Jag har använt en Warn M8000 i några år winschat en hel del den har fungerat klanderfritt kostar lite över 5k http://marininvest.se/?f_info=108 JAK Hej, då jag verkligen inte är någon expert winschare men denna M8000 räcker till en tung Hdj 80? Och det är inte frågan om något tävlingswinschande eller liknande bara ifall att.. Just denna modell säljer dom på många ställen för detta pris nu har jag sett.. Mvh J Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Globecruiser Postad 30 september, 2010 Rapport Share Postad 30 september, 2010 Warn 8000 winch är lite i minsta laget för en tung 80´a. Man skall väll beräkna ungefär viktenx1.5 för att få ut storleken på winchen. Jag har T-max outback 12500lbs på min 80´a och den orkar dra loss den med lätthet. Dock kommer jag byta ut min mot just en 8000 eller kanske en 9000 med syntetlina för att få ner lite vikt på bilen. Mitt resonemang är att skall man dra loss en 80´a som sitter med en 8000 winch så får man dubbla linan och helt enkelt ha lite extra tålamod. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster