Jump to content

Regn....

Klydd

Recommended Posts

Hur går det för er runt om i landet? Här i Göteborg regnar det ordentligt idag.

Kanske någon som tagit någon översvämningsbild? Någon som räddat något i vattenmassorna?

Berätta gärna om era regnäventyr!

Regnar i Karlstad med.. Hade en ganska tuff expedition från huset till soptunnan i går. Fick korsa några rejäla forsar ;) Men det gick bra.. Behövde varken vinscha eller koppla in diffen.

Ha det gött i regnvädret!

Tråååååkigt.......

Skulle igentligen passat på att hugga lite ved, men har ingen lust nu när regnet vräker ner.

Fortsätter det så här i morgon så tar jag bilen och söker lite äventyr ;)

Tja några äventyr blir det inte när man sitter inne!

Ja i torpet naturligtvis, inte helt fel när elden sprakar i kakelugnen o regnet öser ner utanför.

Hoppas att det blir lite bättre i morgon, så man kan knalla ut i skogen o se om det har kommit upp några kantareller.

JAK

58_07a11049c8e2f1a34c7eb5a6d3cc78c4_thumb.jpg

Fortsätter det så här i morgon så tar jag bilen och söker lite äventyr :)

Äventyr? Jag är med! Vad händer??

Sorry ;) Jag såg inte ditt inlägg förrän nu.

Det blev inte så mycket äventyr, jag och lillgrabben följde JAK´s förslag och drog till skogs (Svartedalen) för att plocka svamp men Lukas tröttnade efter 1 liter blåbär och några kantareller och ville hellre att vi skulle fika.

Hoppas att detta kan vara lite plåster på såren http://svtplay.se/v/1371516/oppet_arkiv ... 3,f,103030 Krister Glenning testar Land Cruiser (vilken model är det ni som kan dom nya modellerna?)

Tack för den filmen, helt underbar. Jag gillar lerhålet, det ser ju dock ut som leran lyser med sin frånvaro. Det var ju också skoj att se bilderna från Dubai. Men jag håller med om att han även missade när han pratade om bilarna. 80 från Dubai varken såg ut eller lät som någon diesel. Troligare 4.5 liters bensinare, samma motor som finns kvar i 70 seren. Men filmen måste minst vara 15 år gammal. När kom 90 serien? Jag har för mig att 80 serien ersattes av 100 serien runt 88 – 89. Det är klart, jämfört med 40 serien är ju allting nytt.