Globecruiser Posted June 6, 2010 Report Share Posted June 6, 2010 Söker en ABS sensor 89542-60030 (LC80 24V) Någon råkar ha en extra liggandes ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted June 6, 2010 Report Share Posted June 6, 2010 det är inte så att det var höljet som sprack när du tog loss den? I så fall finns eventuellt möjlighet att limma den. Det gick i alla fall med min. Tips annars kan vara ebay england, där säljs ibland från folk som skrotar bilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted June 6, 2010 Author Report Share Posted June 6, 2010 Nej den var redan sönder när jag tog loss den.. Förmodligen därför jag haft lite skum ABS ibland. Men det är fixat nu.. Lödkolv, tenn, Strips, Gasol och en vinkelslip fixade ordning på den. Fick motståndet på exakt 1.2kohm så det blev jätte bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted June 6, 2010 Report Share Posted June 6, 2010 Tänk annars va bra det är med bilar utan ABS, som min 12valve HDJ80 Kul att det löste sig med lite arbete, antar att givarna inte är helt "gratis" hos Toyota!?!?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted June 6, 2010 Author Report Share Posted June 6, 2010 Vet inte exakt hur mycket dom kostar men det stod 600euro någonstans för fram. Antar för båda sidorna fram så speciellt billigt är det inte. Så jag är glad att det fungerar igen. Var har du gjort av ABS´en på din 80´a ? för det är väll ABS även på 12V ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted June 7, 2010 Report Share Posted June 7, 2010 Var har du gjort av ABS´en på din 80´a ? för det är väll ABS även på 12V ? Hehehehehe.... Nä då svaret är enkelt, det kom på J8 -92 eller -93 tror jag, och min "nya" "fina" är en -91, dvs. inget lullul dvs. inge ac diffspärrar och annat jux!!! Dock skall det väll i ARB spärrar, fast kanske bara bak, vet inte om jag använde den främre någon gång på min förra 24valve J8!?!?!? Ja ha och vad skall Du nu göra för alla pengar Du sparade på att laga det själv??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts