Gå till innehåll

Sleeoffroad

bubka

Rekommendera Poster

Jag har mailat och frågat på priser och frakt från dom men inte ett svar har ja fått ,har skickat 2 ggr men inte ett svar. Blir lite förvånad ! :shock:

Nån här som handlat därifrån och vet hur dom är att göra med ?

// Pär

Hade samma problem jag, mailade men inget svar, så jag handlade på annat håll!!!

Synd för dom har riktigt intressanta grejer!

Men gör som Peder, ring!

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappen är inget märkvärdigt t.ex så borde knappen till värmen på bakrutan vara samma typ av knapp.

Nja, är det inte så att kontaktstycket som sitter på plats innan man kopplar in knappen är byglat? Dvs, i normalfallet (diff ej låst) så ska kretsen vara sluten. Det betyder väl i så fall att knappen ska vara tvärt om mot bakrutevärmaren.

Länk till kommentar

Mjaa det är inte så enkelt som d verkar .Har provat knappen för positionsljus och med den kan du lägga i diffen men inte ur. Om jag tar bort bygeln och lägger i låg så läggs diffen i och sen i med hög så ligger fördelningslådan kvar diffad ,om ja sen vill lägga ur den så är det bara att sätta tebaks bygeln så läggs den ur......

Surfade runt lite och läste att hazard knappen gick att använda så jag provade och se det funkade !!!! men eftersom den sitter högre upp än övriga knappar så har den inte den lilla avrundningen som följer panelen och man vill ju att det ska se bra ut oxo......

Ska prova knappen för elrutan och se om den kanske funkar....

// Pär

Länk till kommentar

Jaha precis som det sagts så funkade inte knappen för rutvärmen ,men dim å positionsljus knappen fungerar att lägga i men inte ur diff locken.

Som jag skrev förut knappen för varningsblinkers fungerar perfekt.....

Pin 7 mod har jag stött på några ggr men inte gjort ,hur går man till väga med då ? Kan det va en variant ist för att koppla ur givaren på fördelningslådan....

// Pär

Länk till kommentar

Pin 7 mod har jag stött på några ggr men inte gjort ,hur går man till väga med då ? Kan det va en variant ist för att koppla ur givaren på fördelningslådan....

Om jag fattat rätt så är det samma sak, fast andra ändan på samma kabel.

Länk till kommentar

Väldigt lätt att fixa pin 7 mod. Bara att dra ur rätt stift (PIN 7) och isolera. Denna sitter nere till vänster under ratten.

Ta bort fotstödet och panelbiten. Sedan tar du bort en box som det står ABS system något på.. Under där sitter det en till svart box.. Dra ur kontakten och dra ur den svarta kabeln med ett blått sträck på.

Finns någon beskrivning någonstans som säkert klydd fixar fram

Länk till kommentar

Hittas tex på Sleeoffroads hemsida :shock:

http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_cdl_pin7mod.htm

Nej, det är ingen kabel som behöver klippas, bättre att lossa den från kontakten.

Men, jag tror att Jens får ta en koll till på färgerna... I vilket fall som så är det stift nummer 7 som ska lossas.

Länk till kommentar