Gå till innehåll

Vart går din nästa resa 2010?

Globecruiser

Rekommendera Poster

• 4 months later...
Expeditionssällskapets nya träningsområde, alla kategorier.

Tar två dagar att harva sig igenom!

I 10 års tid har jag varit på poffs terrängträffar i Boden.

Alltså i snitt 3 helger varje år, vilket gör att jag haft omkring 6 kördagar där/ år x 10 år = 60 kördagar.

Flera gånger varje år händer det att jag kör en hel lördag på nya ställen inom området där jag aldrig varit förrut.

Till saken hör väl att jag de första åren kört standardbilar och de senare åren modifierad willys, vilket gör att man söker sej längre från lederna.

Men, mitt svar är att jag tror att Poffs träffar i Boden är Sveriges bästa terrängkörningsställe.

www.poff.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 3 weeks later...

Hej,

Kom just tillbaka från en fantastisk resa med taktält, fru två barn 2,5 och 5 år! Resan gick från Göteborg till Bergen i Norge genom Hardangervidda, Hardangerfjorden, Bergen. Tillbaka Från Bergen via Aurdal, Laerdal, Mjösa, Värmland och Göteborg Igen. Otroliga vyer i Norge, fjäll och fjordar avlöser varandra! Sov i taktält alla dagar(5 dagar) utom en.

Funkade kanon med riktig kylbox, gasolkök Osv. Trodde först min LC 90 var för liten, men den klarade resan galant!

För den som inte varit i Norge kan jag varmt rekommendera En resa längs fjäll och fjordar, Norge är ett av om inte det vackraste landet I världen( synd att det är så J***a dyrt bara).

Mvh Jocke

Länk till kommentar

jwc, det låter som en kanon-tur! Det är fler är som lovordat Norge tidigare.

Själv har vi kommit hem från en liten 2 veckors Europa-turné. Det blev Göteborg->Lübeck och sedan 2 dagar i Berlin. Kan rekommendera Zoo där. Det var väldigt varmt när vi var där (40 grader!) så det gick åt en hel del vatten ;)

Sen körde vi vidare ner till Zell am See i Österrike och därifrån vidare till Istrien i Kroatien där vi mötte upp Globecruiser. Sol och bad stod på schemat och vi körde ihop några dagar och tog oss ner till ön Krk. Därefter fortsatte Globecruiser söderut och vi stannade kvar någon dag till och därefter tog vi oss till Venedig där vi var i 2 dagar. Vi hade tänkt oss ta det lite lugnt hemåt efter det, men det var sådant oväder i Tyskland att vi sträck-körde hem istället.

Länk till kommentar