Gå till innehåll

Dakar rally 2010

Klydd

Rekommendera Poster

Nu drar säsongens Dakar rally igång!

Precis som förra året så går rallyt i sydamerika.

Eurosport följer rallyt och visar ca ½ timme varje dag. Såg just deras program om förberedelserna och skapandet av "roadbook", de använde sig av Toyota Hilux för att ta sig runt.

Mer från Eurosport kan man läsa här: Eurosport Dakar 2010

Och självklart hittar man massor med information på rallyts officiella hemsida Dakar.com

Enligt startlistan är det en hel del Toyota med även i år. Efter en snabb koll så hittade jag bl.a. 80-serie, 200-serie, 120-serie, Hilux & FJ cruiser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Recos_5-2010_0078.jpg

Fler fantastiska bilder från rekognoseringen hittar man här: http://www.dakar.com/2010/DAK/presentat ... hotos.html

Idag går starten av det 31:a Dakarrallyt. Den 17 januari och ca 9000km senare kommer de i mål.

Idag kan man följa det på Eurosport kl 20.00 - 21.30. Därefter kommer Eurosport att sända LIVE från målgången varje dag vid 20.20 och från lägret, med racebilder från dagen, klockan 23.00.

Länk till kommentar

Har följt detta lite på Eurosport och det blixtrar förbi lite Toyota då och då :lol: . Mest intressant än så länge borde vara att det körs 2 st FJ Cruiser på naturgas (/bensin) för att marknadsföra naturgas som miljöalternativ i Chile. Dessa har startnummer 412 & 413.

Länk till kommentar

• 5 weeks later...

Är det någon som har koll på hur det gick för Toyota? Jag hittar bara listor på samtliga bilar, inte för olika klasser. Det brukar vara ett gäng Landcruiser i den så kallade T2 klassen, dvs "nästan standard" och de brukar komma bra till där.

MrWib, jag såg inte dig bland toppförarna på virtual heller :D

Länk till kommentar

Mja, efter X antal fastkörningar på bergskanter, det var extremt petigt att inte dra färden det minsta in i berget, så kastade jag in handduken ... Det finns ju begränsningar hur mycket man kan köra in.

Men jag laddar redan inför 2011, kanske skall köra 150an dit ner å titta live :D

Länk till kommentar