Gå till innehåll

Taktält viken är bäst;)


Rickard

Rekommendera Poster

sugen på ett tak tält, sovit och använt en hel del "utfällbara" modellen, men tycker att den är lite opraktisk samt att den inte "passar In" i lite urbana miljöer och har då funderat på "takbox modellen" verkar oroligt lätt att "fälla upp" och ner men det finns två varianter där den ena vevas hela taket upp och den andra fäller man bra upp ena kortsidan någon som har erfarenhet av dessa? och vilken skulle ni föredra och varför?

här finns modellerna jag tänker på: http://www.expeditionstore.se/Autohome.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rickard !

 

Tar med mig en Autohome katalog till träffen så kan vi prata lite taktält där. FInns flera som kommer ha taktält där så passa på och kolla runt då.

Finns många märken och många prisklasser.

 

Jag har själv en Autohome Maggiolina Extreme (Tak box modellen) som du gärna får ta en titt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Lånar tråden lite då ...

 

Är i färd med att beställa tält till bilen men har inte riktigt lyckats komma fram till vad jag vill ha, eller det vet jag, men vilket är enklast att leva med?

 

Det stora bekväm alternativet, med plats för att äta middag en regning dag, alt spela kula om man känner för att göra det:

http://www.visionxoffroad.se/product.html/eezi-awn-t-top?category_id=17

 

Det fortfarande stora alternativet, men utan "vardagsrum":

http://www.visionxoffroad.se/product.html/eezi-awn-series-3?category_id=17

 

Att bägge alt är stora, dyra så man gråter, osv kan inte hjälpas, skall man ha med hela familjen så skall man, och då blir det stort.

Min fråga är vilket är bäst? Är "vardagsrummet" jobbigt att ha med, kan man lägga det i tältet eller måste man ha det i bilen?

Någon som har erfarenhet av dessa modeller och kan bidra med plus och minus för resp?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv skaffat "vardagsrumsdelen" för att komplettera mitt taktält (likadant som Jens). Ganska bökigt att sätta upp, tar plats i bagaget, och onödigt när man är bara två personer. Om du funderar på ett sådant kan du få köpa mitt billigt. Uppsatt två tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv skaffat "vardagsrumsdelen" för att komplettera mitt taktält (likadant som Jens). Ganska bökigt att sätta upp, tar plats i bagaget, och onödigt när man är bara två personer. Om du funderar på ett sådant kan du få köpa mitt billigt. Uppsatt två tillfällen.

 

Du säljer inte in det direkt :lol: men har du en bild eller länk som jag kan titta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 8 years later...

Hej!

Det var ett tag sedan denna tråden var igång, så jag väcker den lite hoppas jag.

Jag kollar också på taktält nu och försöker leta efter bra sajter, helst svenska som säljer bra taktält.

 

Är det någon med erfarenhet av er som handlat taktält och är nöjda? Helst vill jag ha ett som går att fälla bakåt eftersom min Land Cruiser har delad baklucka och där passar det att fixa käk.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outdoordays.se  Ligger vid Axamo flygfält i Jönköping. Jag har köpt mitt där och skall strax åka och hämta det.

Dom har ett showroom där du kan titta, känna och provligga. :) 

Redigerad av Klydd
fixade länken
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, StefanT säger:

Outdoordays.se  Ligger vid Axamo flygfält i Jönköping. Jag har köpt mitt där och skall strax åka och hämta det.

Dom har ett showroom där du kan titta, känna och provligga. :) 

Tack för svar!

Har bevakat ett tag, men de har tyvärr inte släppt några nya tält på hemsidan än. :(

Kul att du fick tag på ett! Kan vara kul att höra sedan hur nöjd du är, men det går ju att starta en egen tråd om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-07-07 på 14:38, CupOtea säger:

Tack! Har du handlat där själv och kan rekommendera?

Ja, jag har handlat sidor till min markis och var nöjd med service och pris. Bra kundbemötande och snabb leverans. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
På 2020-07-06 på 12:32, CupOtea säger:

Hej!

Det var ett tag sedan denna tråden var igång, så jag väcker den lite hoppas jag.

Jag kollar också på taktält nu och försöker leta efter bra sajter, helst svenska som säljer bra taktält.

 

Är det någon med erfarenhet av er som handlat taktält och är nöjda? Helst vill jag ha ett som går att fälla bakåt eftersom min Land Cruiser har delad baklucka och där passar det att fixa käk.

Tack på förhand!

Hej

 

Jag vet inte vilken prisklass du är ute efter men om det är en billigare modell så kan jag rekommendera ett tält vi köpte hos Coolstuff. Tältet kostade endast 20 000 kr, det är så klart inte det bästa man kan få tag på men för den prislappen så tycker vi att det har fantastisk kvalitet. Vi läste recension om tältet på https://taktalt.nu/ när vi fortfarande letade. 

 

Mvh Anders

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.