Jump to content

Lc-90 önskas köpa.

Recommended Posts

Hejsan.

Ny här på forumet och heter Tony Andersson och kommer ifrån Sala. Söker efter en Lc-90 gärna med lite utrustning för långfärd. Är som sagt rookie i dom här sammanhangen men skall utrusta en Lc-90 efter eget huvud och har ju läst mycket intressanta artiklar här på forumet. Men det är svårt att hitta bilar med lite mil på till någorlunda vettiga priser så finns det någon som vet om någon bil till salu så ta gärna kontakt med mig. Andra modeller kan givetvis ochså tänkas .

Mvh.Tony.........

Hej och Välkommen till toyota4x4!

Hade du tänkt dig en bensin eller diesel? Bensinarna är betydligt billigare att köpa och det finns flera stycken vettiga alternativ på blocket.se nu. Dieslar är dyrare i inköp, men kanske mer rätt om man kör lite längre.

Carl här på forumet har en LC90 -00 tillsalu tror jag och om jag inte minns fel ca 20.000 mil på mätaren. Han kommenterar säkert snart här i tråden :).

Jag har tidigare haft 2 st LC90 bensin automat och var väldigt nöjd med dem! Det är driftsäkra och bekväma bilar.

Hejsan!

Tack för info! Har etablerat en kontakt med Carl. Skulle önska lite mindre mil på mätaren. Annars tror jag Lc-90 passar mig ganska bra. Skall bygga lådutrymmen och sovplats på bästa sätt och eftersom jag är fotograf så skall jag anpassa bilen efter det. Och när det gäller bränsle så får jag väl se vad som dyker upp och bedömma det då! Vad skiljer i skatt på bensin-diesel när det gäller lb-reg på L-c-90? Är tacksam för info och svar om bil och tips på ombyggnad och kan tänka mig att ställa upp och fotografera på olika träffar eller andra möten! Som någon uttryckte det i forumet "det är ju svårt att köra och fota samtidigt" .. Så sant så!

Mvh Tony.......

Hej och välkommen till forumet..

Kul att du tänker satsa på en LC90. Vilken årsmodell är det du är ute efter ?

Dieseln har funnits med två olika motorer den äldre på 125Hk och den nyare D4d på 167hk.

Vet ej när dom bytte motor men det vet säkert JAK eller KLYDD som svarar snart.

Valet mellan en LB reggad Diesel och Bensin skulle vara enkelt för mig. Skulle alla gånger välja en Diesel om jag inte var i behov av baksäte.

Gå in på blocket för att få några reg nummer sedan kollar du på www.vv.se fordonupplysningar för att få info om respektive bil och vilken skatt de ligger på.

Flyttar ämnet till 90 tråden då den passar bättre och kan intressera många som söker LC90

Ska väl även tillägga att D4D motorn i 90-serien är ovanlig på begagnatmarknaden och därmed ganska dyr.

Nu vet jag inte vilken storlek på pengar du tänker dig, men du skriver att du kan tänka dig andra modeller. Kanske läge att titta på en 120 oxå. De börjar komma ner lite i pris nu (120 är efterföljaren till 90).

av Klydd Idag, 10:35

Ska väl även tillägga att D4D motorn i 90-serien är ovanlig på begagnatmarknaden och därmed ganska dyr.

Ägarna är väl som jag helnöjda så vi säljer inte!

JAK

• 3 months later...

Vill påpeka att 90-serien endast kom med 163hk D4-D motorn, 166hk och nuvarande 177hk kom efter att 120-serien lanserats.

På tal om det - ni som vet vad som skiljer 163/166/177-motorerna mellan mer än mjukvaran, får hemskt gärna upplysa mig!

På tal om det - ni som vet vad som skiljer 163/166/177-motorerna mellan mer än mjukvaran, får hemskt gärna upplysa mig!

Är det verkligen något annat som skiljer??

Jo det är det men exakt vad det är frågan. Jag hittade vad jag tror är en oljekylare på 120 modellen som jag inte har på 90an. En oljekylare är ju bra att ha om man laddar på lite mer med turbon.

Fler grejer ;)

JAK