ankarback Postad 15 mars, 2009 Rapport Share Postad 15 mars, 2009 Måste bara först säga att det var ett kanoninitiativ att starta forumet. Kommer säkert att bli riktigt bra med tiden. Har dock upptäckt några små problem. Först och främst är det i stort sett omöjligt att titta på med Internetexplorer. Det är som om någon hällt sirap i hela datorn, tar runt 1 min för varje klick... Allt funkar bra i mozilla iallfall. Har samma problem både hemma och på jobbet. Sen går det inte att länka till extrerna bilder. Klickar man på "Img" och skriver in adressen så får man upp ett felmeddelande när man postar som säger : "Det gick inte att fastställa bildens storlek" Kan vara jag som gör fel men det funkar på alla andra forum. /Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 15 mars, 2009 Rapport Share Postad 15 mars, 2009 Hej Johan! Jag har provat med internet explorer 6 och det fungerar lika bra som firefox här hemma hos mig. Tyvärr har jag inte möjlighet att prova något annat (just nu i alla fall). Hur upplever ni andra det? Hade varit kalas om någon annan oxå kan prova olika versioner. Ang bilder så ska jag undersöka det. Självklart ska vi få till så att man kan länka till externa bilder. Misstänker att det är "highslide" som ställer till det (den funktionen som gör att bilderna zoomas upp), men får återkomma på denna punkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Globecruiser Postad 16 mars, 2009 Rapport Share Postad 16 mars, 2009 Hos mig ser det bra ut i explorer. Har som klydd v.6.0.29. Kanske inte fungerar lika bra med nyare explorer vesioner ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Postad 16 mars, 2009 Rapport Share Postad 16 mars, 2009 Använder Explorer 7.0 och fungerar bra. mvh, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 16 mars, 2009 Rapport Share Postad 16 mars, 2009 Använder IE7 med Vista och IE 6.0.29 med XP, funkar fint för bägge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ankarback Postad 16 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 16 mars, 2009 Använder också IE 6.0.29. Idag fungerar det bra på jobbet. Inga problem egentligen då jag kan använda Mozilla hemma istället. Däremot skulle det vara fint om man kunde posta bilder. /Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 16 mars, 2009 Rapport Share Postad 16 mars, 2009 Bra, då verkar det inte vara något generellt problem med IE i alla fall. Återkommer ang bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 16 mars, 2009 Rapport Share Postad 16 mars, 2009 Nu tror jag det ska fungera att referera till externa bilder oxå. Skulle det fortfarande strula med något så hojta till så försöker vi lösa det! Johan, tar mig friheten att testa med en av dina bilder, hoppas det är okej Jag uppskattar verkligen denna typ av feedback! Det är svårt att prova allt själv med alla tänkbara olika varianter som kan uppstå. Och förhoppningen är ju att vi alla tillsammans ska få ett bra forum! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ankarback Postad 16 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 16 mars, 2009 Så bra, det var den bilden jag försökte lägga in. Hur gör jag förresten för att redigera inlägget i garaget med lite bilder? Det finns ingen "ändra-knapp" i den posten. /Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 16 mars, 2009 Rapport Share Postad 16 mars, 2009 Ändra funktionen fungerar endast i 10 min efter att man postat sitt inlägg. Men om du skapar en ny tråd som du vill ha den med bilderna och texten så tar jag bort den gamla. (ursäkta strulet med detta) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ankarback Postad 17 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 17 mars, 2009 Ok, då får du gärna ta bort min garagetråd så gör jag en ny. Varför inte förlänga tiden man kan ändra till oändlighet som dom flesta andra forum har? /Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Globecruiser Postad 17 mars, 2009 Rapport Share Postad 17 mars, 2009 När vi skapade forumet så bestämde vi oss för att begränsa editeringtiden till 10 min. Det pga att det annars lätt blir väldigt rörigt i trådarna om man editerar sina inlägg efter att någon annan har svarat. Blir också mycket mer jobb för moderatorerna att försöka klara upp trådar som inte längre är sammanhängande. Vi vet att detta kan verka lite konstigt och speciellt i garage tråden då man kanske vill ändra sitt första inlägg. Se det mer som en dagbok, sista inlägget är alltid det senast ändrade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ankarback Postad 17 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 17 mars, 2009 Det fungerar fortfarande inte att länka till en extern bild. Skumt... Får samma felmeddelande att bilden storlek inte går att fastställa. Den är 1024x768 och ca 50kb. /Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 17 mars, 2009 Rapport Share Postad 17 mars, 2009 Prova igen. Om det fortfarande inte fungerar så skicka ett PM till mig med länken till bilden så får jag undersöka vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Postad 17 mars, 2009 Rapport Share Postad 17 mars, 2009 Går det inte att editera sina egna inlägg? Jag försökte under "Garaget" för att uppdatera mina uppgifter och komplettera informationen. Som det är nu så måste jag skriva allt igen (och det kan ju bli lite tjatigt kanske). mvh, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ankarback Postad 18 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 18 mars, 2009 Går det inte att editera sina egna inlägg?Jag försökte under "Garaget" för att uppdatera mina uppgifter och komplettera informationen. Som det är nu så måste jag skriva allt igen (och det kan ju bli lite tjatigt kanske). mvh, Det går inte. Vill också ändra men det går bara 10min. Se förklaring ovan. /Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Postad 18 mars, 2009 Rapport Share Postad 18 mars, 2009 Tack Johan, Det är då konstigt att man aldrig orkar läsa ordentligt mvh, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster