Jump to content

Forumet

ankarback

Recommended Posts

Måste bara först säga att det var ett kanoninitiativ att starta forumet. Kommer säkert att bli riktigt bra med tiden.

Har dock upptäckt några små problem. Först och främst är det i stort sett omöjligt att titta på med Internetexplorer. Det är som om någon hällt sirap i hela datorn, tar runt 1 min för varje klick... Allt funkar bra i mozilla iallfall.

Har samma problem både hemma och på jobbet.

Sen går det inte att länka till extrerna bilder. Klickar man på "Img" och skriver in adressen så får man upp ett felmeddelande när man postar som säger : "Det gick inte att fastställa bildens storlek"

Kan vara jag som gör fel men det funkar på alla andra forum.

/Johan

Hej Johan!

Jag har provat med internet explorer 6 och det fungerar lika bra som firefox här hemma hos mig. Tyvärr har jag inte möjlighet att prova något annat (just nu i alla fall). Hur upplever ni andra det? Hade varit kalas om någon annan oxå kan prova olika versioner.

Ang bilder så ska jag undersöka det. Självklart ska vi få till så att man kan länka till externa bilder. Misstänker att det är "highslide" som ställer till det (den funktionen som gör att bilderna zoomas upp), men får återkomma på denna punkt.

Nu tror jag det ska fungera att referera till externa bilder oxå. Skulle det fortfarande strula med något så hojta till så försöker vi lösa det!

Johan, tar mig friheten att testa med en av dina bilder, hoppas det är okej

1234635302_resized.jpg?width=853&height=640

Jag uppskattar verkligen denna typ av feedback! Det är svårt att prova allt själv med alla tänkbara olika varianter som kan uppstå. Och förhoppningen är ju att vi alla tillsammans ska få ett bra forum!

När vi skapade forumet så bestämde vi oss för att begränsa editeringtiden till 10 min.

Det pga att det annars lätt blir väldigt rörigt i trådarna om man editerar sina inlägg efter att någon annan har svarat.

Blir också mycket mer jobb för moderatorerna att försöka klara upp trådar som inte längre är sammanhängande.

Vi vet att detta kan verka lite konstigt och speciellt i garage tråden då man kanske vill ändra sitt första inlägg.

Se det mer som en dagbok, sista inlägget är alltid det senast ändrade.

Går det inte att editera sina egna inlägg?

Jag försökte under "Garaget" för att uppdatera mina uppgifter och komplettera informationen. Som det är nu så måste jag skriva allt igen (och det kan ju bli lite tjatigt kanske).

mvh,

Går det inte att editera sina egna inlägg?

Jag försökte under "Garaget" för att uppdatera mina uppgifter och komplettera informationen. Som det är nu så måste jag skriva allt igen (och det kan ju bli lite tjatigt kanske).

mvh,

Det går inte. Vill också ändra men det går bara 10min. Se förklaring ovan.

/Johan