Peder Postad 8 april, 2009 Rapport Share Postad 8 april, 2009 Hej! Det går utmärkt att ha två tält med förutsättning att: A. montering av ett fäste på främre stötfångare och att vinkeln på stegen inte blir allt för stor. B. att längden på det bakre tältet medger att du kan öppna bakluckan (vad jag kan se så har du delada liggande luckor). Ovanstående avser endast sk "ryggåstält". Ett annat alternativ som jag även provat under några år och som fungerar utmärkt är dubbla Overcamp http://www.autohome.it/file_gb/overcamp.html . Fördelen med denna lösning är att du får ett väderskydd på bilens sidor. Lycka till! mvh, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ronnie79 Postad 9 april, 2009 Rapport Share Postad 9 april, 2009 Ok, då vet jag:) Ja, jag har kikat lite på Autohome Overcamp men tror inte det passar min plånbok. Jag är en fattig man Peder, jag mailar en prisförfrågan till dig ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 4 mars, 2010 Författare Rapport Share Postad 4 mars, 2010 Någon som har koll på: http://www.jamesbaroud.com/ De verkar "väldigt" vanliga i Frankrike iaf och dessutom ligga bra till i pris, eller är det den gamla vanliga sanningen "man får vad man betalar för"? Ser inte ut så på hemsidan men hade vart roligt om någon använt dem och kan ge första hands info. Sitter bla på denna bilen: http://www.leboncoin.fr/vi/98815920.htm?ca=13_s som förövrigt var så billig att jag nästan boka en biljett till Frankrike med en gång Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Postad 4 mars, 2010 Rapport Share Postad 4 mars, 2010 Tyvärr är det så att man får vad man betalar för. Har sålt Autohome sedan 2000 (10 år) utan en enda reklamation. Problemet många gånger är att kunna bygga ett lätt tält som är tillräckligt starkt. Designen är nog inte det viktigaste utan det är viktigt att kolla tältet på plats. Infästningar, laminaten, duken etc. etc. Man borde således ställa sig frågan - varför är produkten så billig? (oavsett vad man egentligen köper). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ozzian Postad 15 Maj, 2016 Rapport Share Postad 15 Maj, 2016 en gammal tråd, men om man har en pickup och har ett hundskåp bak, samma höjd som bilen och förstärker längst bak, kan man ha ett taktält om det skiljer 180 cm mellan takräckena, eller vad är maxmått? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 16 Maj, 2016 Rapport Share Postad 16 Maj, 2016 en gammal tråd, men om man har en pickup och har ett hundskåp bak, samma höjd som bilen och förstärker längst bak, kan man ha ett taktält om det skiljer 180 cm mellan takräckena, eller vad är maxmått? På det taktältet som jag har kan jag max ha 115cm mellan bågarna. Men man kan ju byta profilerna som sitter på tältet så att det passar om man har längre mellan bågarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster