Gå till innehåll

Taktält

MrWIB

Rekommendera Poster

Hej!

Det går utmärkt att ha två tält med förutsättning att:

A. montering av ett fäste på främre stötfångare och att vinkeln på stegen inte blir allt för stor.

B. att längden på det bakre tältet medger att du kan öppna bakluckan (vad jag kan se så har du delada liggande luckor).

Ovanstående avser endast sk "ryggåstält".

Ett annat alternativ som jag även provat under några år och som fungerar utmärkt är dubbla Overcamp http://www.autohome.it/file_gb/overcamp.html .

Fördelen med denna lösning är att du får ett väderskydd på bilens sidor.

Lycka till!

mvh,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 10 months later...

Någon som har koll på: http://www.jamesbaroud.com/

De verkar "väldigt" vanliga i Frankrike iaf och dessutom ligga bra till i pris, eller är det den gamla vanliga sanningen "man får vad man betalar för"?

Ser inte ut så på hemsidan men hade vart roligt om någon använt dem och kan ge första hands info.

Sitter bla på denna bilen: http://www.leboncoin.fr/vi/98815920.htm?ca=13_s

som förövrigt var så billig att jag nästan boka en biljett till Frankrike med en gång :)

Länk till kommentar

Tyvärr är det så att man får vad man betalar för. Har sålt Autohome sedan 2000 (10 år) utan en enda reklamation.

Problemet många gånger är att kunna bygga ett lätt tält som är tillräckligt starkt. Designen är nog inte det viktigaste utan det är viktigt att kolla tältet på plats. Infästningar, laminaten, duken etc. etc.

Man borde således ställa sig frågan - varför är produkten så billig? (oavsett vad man egentligen köper).

Länk till kommentar

• 6 years later...

en gammal tråd, men om man har en pickup och har ett hundskåp bak, samma höjd som bilen och förstärker längst bak, kan man ha ett taktält om det skiljer 180 cm mellan takräckena, eller vad är maxmått?

Länk till kommentar

en gammal tråd, men om man har en pickup och har ett hundskåp bak, samma höjd som bilen och förstärker längst bak, kan man ha ett taktält om det skiljer 180 cm mellan takräckena, eller vad är maxmått?

På det taktältet som jag har kan jag max ha 115cm mellan bågarna. Men man kan ju byta profilerna

som sitter på tältet så att det passar om man har längre mellan bågarna.

Länk till kommentar