Gå till innehåll

Landcruiser träff


dansken

Rekommendera Poster

Då kör vi igen :-P ...

 

OBS! Nytt datum, det är den 16/9-12 som gäller

 

Lördagen den 15/9-12 kommer jag att anordna en liten träff för alla som kör landcruiser.

Tid: kl. 09.00-16.00

Plats: Mejerivägen 3 i Åstorp.

Pris: 150kr/per bil.(går till markägaren)

Mat: Grill finns på plats för dom som vill.

 

Området är inte så stort, men det finns gått om utmaningar för dom som vill...

 

Det kommer även att finnas några lj70,bj73,hj60 och hdj80or för självplock o bra pris.

 

Mer info på 070-5669293

Redigerad av Klydd
Nytt datum
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt !

Då gör vi ett nytt försök att planera in ett besök på sydligare breddgrader, hoppas att det inte kommer något imellan denna gång :rolleyes:

 

Kan vara roligt att botanisera lite bland 80-delarna och "sparka däck" :D

 

Körområdet, funkar det att köra med 80:an( 2" höjning utan hasplåtar eller rocksliders) eller är det mer lämpat för 42:an ?

 

Om det är nån mer i från Göteborgsområdet eller söder ut som tänkt sig dit hade det varit kul att samköra.

 

/ Mecki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen! Bra initiativ!

Ser fram emot att "tjôta" lite bil!

 

Mecki, jag är på! Kanske rent av jag försöker tigga lite skjuts om jag inte fått tag på någon bil tills dess :unsure: .

Vilka fler från Göteborgstrakten hänger på? Förslag på lämplig samlingsplats och tid i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt !

Då gör vi ett nytt försök att planera in ett besök på sydligare breddgrader, hoppas att det inte kommer något imellan denna gång :rolleyes:

 

Kan vara roligt att botanisera lite bland 80-delarna och "sparka däck" :D

 

Körområdet, funkar det att köra med 80:an( 2" höjning utan hasplåtar eller rocksliders) eller är det mer lämpat för 42:an ?

 

Om det är nån mer i från Göteborgsområdet eller söder ut som tänkt sig dit hade det varit kul att samköra.

 

/ Mecki

Visst kan du köra med 80:an körde där med min, fast du får nog mer roligt om du tar 42:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mecki, ser fram emot att åka BJ42 :)

 

Sandsjöbacka blir bra! Vi kör ett uppsamlingsheat till i Varberg där Hasse troligen kommer ansluta.

 

Om någon vill pryda sin bil med fina toyota4x4.se dekaler, så kommer det att finnas möjlighet att köpa dessa på plats.

 

Ser fram emot lite Landcruiser träff!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag häger med ner till Åstorp.

Jag funderar på att göra en övernattning, kan vara skönt att slippa köra tjugotvå mil hem på kvällen.

Har tittat på Tomasdals vandrarhem som ligger i närheten av Åstorp. Några fler som funderar på att göra en övernattning?

 

 

Skall kolla hur jag ligger till i kalendern, men den blåa jättemyran verkar lite skrämmande tyckte jag :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så var det fullbokat på Tomasdals vandrarhem. Blev rekommenderad att ringa till Söderåsens vandrarhem

där har jag bokat tre dubbelrum med frukost i mitt namn. Behöver vi fler eller färre rum så skulle

jag höra av mig till dom.

 

Vad jag vet nu så är det familjen Jodin, jag och kydden som skall övernatta =två dubbelrum.

Några fler som hänger med eller har förslag på annat vandrarhem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boendet har nu blivit ombokat till Pensionat Rosentorp i Bjuv.

 

Om det är fler som är intresserade av att delta på hela, eller delar, av helgen så är planen enligt följande.

 

- Samling hos Dansken på lördag förmiddag och aktiviteter enligt översta inlägget

- på senare eftermiddag blir det en sightseeing tur i omgivningen och jakt på lämpligt ställe att inta middag på

- övernattning på Pensionat Rosentorp i Bjuv

- Söndag förmiddag blir det sightseeing på bjärehalvön och småvägar vidare norrut längs kusten.

 

Vi som kommer från Göteborgsområdet kommer köra i följe ner på lördag morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS

Datumet är ändrat till söndagen den 16/9, detta pga att Hässleholms MK fått tillstånd igen efter 7års uppehåll att köra igen. Deras träff körs den 15/9 så därför ändrar jag min.

 

Hoppas inte detta ställer till med problem för er som tänkt komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte detta ställer till med problem för er som tänkt komma.

ajajaj Lenni, nu rasar hela planeringen :wacko:

 

Nejdå, ingen fara! :)

 

Efter lite omplantering ser nu helgen ut enligt följande:

 

Lördag morgon, avfärd från göteborg med riktning mot Hässleholm, Mölleröd för lite offroadkörning på P2's gamla övningsfält.

Övernattning i Bjuv enligt ovan.

Söndag besök hos Dansken i Åstorp

 

Visst finns här väl lite forumsmedlemmar som håller till i trakterna runt Hässleholm? Hade varit kul om ni dök upp på Mölleröd för lite däcksparkande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Lite sent kanske, men här kommer i alla fall mina bilder från en väldigt trevlig Landcruiser weekend i Skåne. Stort tack till Rylander som lånade ut sitt högersäte! :)

 

Lördag morgon samlades vi i Sandsjöbacka för gemensam färd söderut. Nåja, samling är väl kanske en överdrift med 2 bilar, men men...

P9154178.JPG

Därifrån var det raka vägen ner till Mölleröd strax utanför Hässleholm där det var terrängkörning för första gången på många år. Lokala motorklubben hade fått tillstånd för körning på ett mindre område med lite enklare terräng för utvärdering och det visade sig vara väldigt populärt med ungefär 40 deltagande bilar. Det var inte lika populärt hos några cyklister på området... :)

P9154193.JPGP9154199.JPGP9154201.JPGP9154208.JPG

 

Yota var där med sin gula fina Hilux. Lenni och Viktor var där och tränade winchning med nyrenoverade tävlingsbilen

P9154226.JPGP9154223.JPGP9154234.JPG

 

Konstigt vad stenarna alltid kan hamna fel. Ett krökt styrstag blev resultatet för Rylander, men det rättades enkelt med hjälp av winchen efteråt

P9154243.JPGP9154247.JPGP9154250.JPG

 

fortsättning följer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

framåt fyra tiden började det dra ihop sig för vidare färd mot middag och övernattning i Bjuv. Vi körde mestadels småvägar och passerade dessutom Spången i Ljungbyhed (Kalle på Spången..)

Väl framme i Bjuv checkade vi in på Pensionat Rosentorp, som jag varmt kan rekommendera om någon skulle behöva övernatta i dessa trakter.

P9154257.JPG

På kvällen provade vi det mat-stället och det var här Rylander, som endast tänkte äta något lätt, fick sin lilla schnitzel enligt något bild längre upp :D

 

På söndag morgon var det dags att packa ihop och bege sig ut på exotiskt viltsafari och vidare färd mot Danskens Landcruiser träff i Åstorp

P9164261.JPG

P9164267.JPGP9164268.JPGP9164270.JPG

 

Ingen aning om vad det var för djur vi tittade på, men det är det säkert någon här som kan upplysa om

P9164275.JPGP9164276.JPG

 

fortsättning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från den exotiska safarin via mataffären i Åstorp bar det av till Dansken för däcksparkande och några inköp av diverse småprylar från "lagret"

P9164279.JPGP9164280.JPGP9164281.JPG

 

Valdas otroligt fina BJ75

P9164284.JPG

 

Nya byggen på gång

P9164285.JPG

 

Viktor passade även på att försöka ragga passagerare (utan lycka denna gången)

P9164289.JPGP9164295.JPG

 

Och så lite grillning som hör till

P9164299.JPG

 

Stort tack Lenni & Viktor för en trevlig tillställning! Hoppas det blir fler gånger :)

 

Forts..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi var mätta och belåtna efter grillning och marshmallows bar det av hemåt men med en liten omväg via Bjärehalvön och kullens fyr, där vi passade på att ytterligare fylla på med några våfflor :)

P9164304.JPGP9164324.JPG

 

Fyren längst ut på spetsen

P9164314.JPGP9164322.JPG

 

Och en liten snabbsväng i luften för en bild över halvön

P9164311.JPG

 

Därefter bar det av vidare norrut via Båstad och Mellbystrand där man får köra bil på stranden (enda stället i Sverige?)

P9164332.JPGP9164344.JPG

 

Nu började klockan dessutom bli sen söndag eftermiddag, så efter detta blev det motorvägen raka vägen hem.

Ett stort tack till er som var med på denna toppenhelg! Det får vi göra om :)

 

En liten parentes, det gäller ju att hålla sig med alla de senaste prylarna, kanske för att kompensera åldern på bilen??

P9164303.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.