Mr.O Postad 18 Maj, 2025 Rapport Share Postad 18 Maj, 2025 Mitthögtalaren fram (86160-0WP30) på min LC150 2016 låter uselt. Skramlar och har sig vid vissa frekvenser. Det verkar inte vara ett ovanligt problem. Och det verkar varken vara lätt eller billigt att få fram en originalreservdel. Så nu letar jag efter lämplig högtalare att ersätta med. Någon som har bra förslag att hjälpa mig vidare med...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 21 augusti, 2025 Rapport Share Postad 21 augusti, 2025 Har inget konstruktivt att komma med, men undrar hur det gått? Har du hittat någon högtalare att ersätta med? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.O Postad 22 augusti, 2025 Författare Rapport Share Postad 22 augusti, 2025 Beställde en från amazon, men den var precis så mycket för hög att den inte gick att montera. Så jag slaktade en gammal datorhögtalare och byggde en slags ram/hållare så den gick att montera. Ett rent sk fuskbygge, eller lysande improvisation, men inte snyggt. Inget som syns så det är väl ok. Besparar oss bilder på det. Det funkar faktiskt över förväntan. Antagligen för att det bara är en av flera högtalare och att den gissningsvis bara levererar mellanregister. Kanske bara en del av det. Skramlet borta i alla fall. Och ljudbilden blev återställd. Men jag är fortfarande intresserad av en originalhögtalare om någon dyker upp. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 22 augusti, 2025 Rapport Share Postad 22 augusti, 2025 Huvudsaken är ju att det inte blev sämre i alla fall Tack för återkoppling 👍🏼 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster