Gå till innehåll

Kamrem och vattenpump lc100 -2004

Rekommendera Poster

• 4 months later...

Toyota Bilia Kungens Kurva vill ha 17000kr för kamremsbyte på v8:an. Jag fick tips om Bra Verkstad på Artillerigatan som gjorde arbetet + bytte vattenpump för jag tror det var 16000 ink moms. Bra Verkstad (bara namnet :)) arbetar annars mest med rangerovers dvs vana vid stora motorer och tunga bilar. Trevligt och vaket bemötande så jag rekommenderar.

P.S. Toyota Bilia tar 3000kr nu för arbeten per timme. Nästan nivå som advokater.

P.S2. Såg ni Aftonbladet igår där olika mekaniker uttalade sig om olika fabrikat och kvalitet? Rubrik "Skulle alla köra Toyota skulle vi vara arbetslösa".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toyotas kvalitet är inte riktigt vad den varit, de är i likhet med alla andra tillverkare inne på ´planned obsolescence´.
Det var en gyllene era som började ta slut för 10-15 år sen.

Lönsamt byta kamrem själv då. Lär man känna sin bil på köpet 😎

Länk till kommentar

• 2 months later...

Lite sen på bollen här, bokat kamremsbyte på min HDJ100 på Toyota i Gbg, de skall ha ca 3000kr plus material (BYO) för kamremsbytet plus 3000kr för vattenpumpsbytet (inkl vattenpump).

Värt det för min del som inte har tillgång till egen verkstad 🙃

Har köpt nedan delar för dem att montera.

IMG_3074.thumb.jpeg.2068e5ee59277d8bcd2f9161fffea005.jpegIMG_3073.thumb.jpeg.26f91ddf8b6c095df06f05d0308c0bd4.jpegIMG_3072.thumb.jpeg.f5d08b060338be8d03423903a8100d7d.jpeg

• Like 4
Länk till kommentar

• 5 months later...
På 2025-01-26 på 18:59, Landcruiser10088 säger:

Hej hej, kamremsbyte och vattenpump ? På en  lc100-2004 ?

toyota eller fristående verkstad? Någon som har erfarenhet ? Priser?

Bensin eller Diesel? På 1HZ/1HD-FTE är det otroligt enkelt att byta :)

Robin på Nordic4x4Solutions skulle jag kunna rekommendera. 

Länk till kommentar