Gå till innehåll

Extraljus på tak

Siggy

Rekommendera Poster

Nu vet jag inte exakt vilka skuggpartier en snorkel skulle innebära om man använder ledramp på taket du menar, men jag har en sådan kombo och aldrig stört mig på några skuggor.

Dock används rampen väldigt sparsamt, så jag kanske har missat något angående skuggdelen, men vad jag kan säga är att det blir extremt mycket ljus i vilket fall, nästan för mycket ibland tror jag, vägskyltar och annat tenderar till att bländas.

• Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack MrWIB. 👍🏼

Jag vet själv inte om det blir skuggor. Det var en som bara hävde ur sig det när jag nämnde att jag funderade på lumor på taket. Om inte du noterat något särskilt på den punkten borde det i alla händelser inte vara något stort problem. Kändes ändå bra att kolla med toyota4x4-forumet istället för att lyssna på byns självutnämnda proffs. ☺️

• Like 2
Länk till kommentar

Mina tankar om ljus på tak.

Jag upplever att det stör mig/ bländar mig när motorhuven blir belyst. Sen får det inte vara någon form av nederbörd i luften för då upplever jag det som riktigt störigt.

Eventuellt skugga från snorkeln lär däremot inte påverka då den hamnar ute i periferin. Vi har takljus på traktorerna på jobbet och där sticker avgasröret upp precis som snorkeln och jag märker aldrig någon störande skugga. 

• Like 4
Länk till kommentar

På 2024-12-24 på 16:46, traktorn säger:

... Sen får det inte vara någon form av nederbörd i luften för då upplever jag det som riktigt störigt.

...

Just det, detta med nederbörd, det blir inte bra med takljus, så se till att ha en brytare så du kan välja att ha det på/av med ditt helljus, något jag "missat". 

• Like 1
Länk till kommentar

På 2024-12-26 på 19:58, MrWIB säger:

Just det, detta med nederbörd, det blir inte bra med takljus, så se till att ha en brytare så du kan välja att ha det på/av med ditt helljus, något jag "missat". 

Typ såhär 

Igår var det bara lite disigt med pyttesmå regndroppar. Jag tände belysningen i överkant hytt. Syns inte så bra men strecken framför lampan är regndroppar. 

20241227_073335.jpg

• Like 3
Länk till kommentar