Rylander Postad 31 oktober, 2024 Rapport Share Postad 31 oktober, 2024 Det där med ODB-läsare, måste man ha märkesspecifika läsare? Ser att Jula har läsare för respektive Volvo, BMW, KIA, Toyota m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valdas-76 Postad 31 oktober, 2024 Rapport Share Postad 31 oktober, 2024 Definitivt - ja. En viss felkodsläsare kan fungera bra för vissa relaterade märken, t.ex. Audi/VW/Skoda, eller Peugeot/Citroen, men 'fel' felkodsläsare allt som oftast kan inte kommunicera korrekt med bilens datasystem, så antingen går det inte att koppla upp eller så felkoder som visas är helt åt skogen. Det finns adaptrar som ELM327 som är enligt rykten ganska ok men har aldrig provat dom själv. Finns såklart proffsutrustning som kan läsa av 'alla' bilar men då är det helt andra prisnivåer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 1 november, 2024 Författare Rapport Share Postad 1 november, 2024 Uppstår behovet då vet jag att det är en modellanpassad läsare jag skall köpa. Iofs så har jag en ELM-adapter liggandes, skall nog prova om den fungerar på Luxen. Den är säker tio år gammal men det kan vara intressant att prova. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 1 november, 2024 Rapport Share Postad 1 november, 2024 Techstream kan kanske också vara en variant att prova med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster