X-Range Posted June 1 Report Share Posted June 1 Förarstol till Bj75 - 1986! Någon som vet någon annan stol som funkar på den korta hytten? Stiv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted June 3 Report Share Posted June 3 Jag hade tidigare Volvo V50 i min Troopy, förvisso mer plats i den men det var mycket enkelt att anpassa volvostolen till Toyotas fästen. Kanske värt att kolla om den fungerar för dig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted June 3 Report Share Posted June 3 Funkar i princip vilken som sålänge den är inte alltför bred och relativt lättanpassad. Hade framstolar från LJ70 i min (BJ75), fick tyvärr plocka bort underredet som går att justera efter vikten. Finns säkert bättre och bekvämare framstolar än så. Helst från 2- eller 3- dörrars bil så att man har möjlighet att fälla ned ryggstödet snabbt och enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted June 3 Report Share Posted June 3 2 timmar sedan, valdas-76 säger: Funkar i princip vilken som sålänge den är inte alltför bred och relativt lättanpassad. Hade framstolar från LJ70 i min (BJ75), fick tyvärr plocka bort underredet som går att justera efter vikten. Finns säkert bättre och bekvämare framstolar än så. Helst från 2- eller 3- dörrars bil så att man har möjlighet att fälla ned ryggstödet snabbt och enkelt. Ryggstödet får inte vara för tjockt, det är kort med utrymmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts