Klydd Posted January 13 Report Share Posted January 13 Någon mer än jag som tycker det är kul att följa Dakar rallyt? Kul att det går bra för Toyota GAZOO racing, med Nasser i spetsen Men, egentligen är väl Dakar Classics den roligaste klassen där de kör gamla bilar. I skrivande stund är det ett helt gäng HDJ80 i topp-placeringar 👍 Någon som har bra tips om var man kan se/streama där de visar mer av denna klassen och inte enbart topp-bilarna? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted January 13 Report Share Posted January 13 (edited) Ja det är verkligen intressant, kollar det varje år. Brukar vara i hemlandet under tiden rallyt pågår och det är rediga reportage man kan se på TV'n (sju ekipage ställde upp i år, förra året var det rekordmånga- 10). Tyvärr får just detta rallyt mindre utrymme i svenska sportmedier än t. ex. damhockey... Bara en halvminut lång sekvens på svt idag, inte heller något om det svenska ekipaget som kör Audi (Mattias Ekström/Emil Bergkvist) och befinner sig på den 18:e plats för tillfället. Och visst, Classics är mest intressant även för mig Edited January 13 by valdas-76 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted January 14 Author Report Share Posted January 14 @valdas-76 finns det någon kanal från ditt land som man kan streama i sverige och se reportagen? Länk i så fall? Kommer ju inte förstå språket, men bilderna kan ju vara kul ändå! Överlag tycker jag det är ovanligt många topp-förare, både på mc och i bil, som har kraschat ur i år 🤨 Till exempel, oväntat att förra årets vinnare på MC kraschade ur redan på första dagen i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted January 14 Report Share Posted January 14 11 timmar sedan, Klydd säger: @valdas-76 finns det någon kanal från ditt land som man kan streama i sverige och se reportagen? Länk i så fall? Kommer ju inte förstå språket, men bilderna kan ju vara kul ändå! Överlag tycker jag det är ovanligt många topp-förare, både på mc och i bil, som har kraschat ur i år 🤨 Till exempel, oväntat att förra årets vinnare på MC kraschade ur redan på första dagen i år. Ja såklart https://youtu.be/7204i7ga6Ls gårdagens avsnitt Finns även fler videos på samma kanal, Dakaras LT 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted January 15 Author Report Share Posted January 15 bra tips! Tackar Ska spana lite mer på den YouTube kanalen.👍 Löjligt tajt i MC klassen i år! Var det 43s mellan vinnare och 2:a? Sjukt lite efter 14 dagars racing. Stort grattis Nasser Al-Attiyah och Toyota Gazoo Racing. Tydligen största marginalen på 20 år mellan 1 och 2 i bilklassen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts