Geronimo81 Posted September 4, 2022 Report Share Posted September 4, 2022 Hej, Någon som har mer info på denna? https://www.blocket.se/annons/skane/toyota_land_cruiser_4_2_4wd_131hk_svenksald/102967743 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted September 5, 2022 Report Share Posted September 5, 2022 Låg ute på Blocket i maj för 75kkr. KD eller BKD som dom kallar sig numera är ökända för mätarskruvade och dåligt rostlagade Toyota. Många har kört dit och tittat men åkt missnöjda därifrån. Sök på forumet så får du fram mer information. Avråder från att lägga tid och pengar på att köra dit och kolla. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soll Posted September 5, 2022 Report Share Posted September 5, 2022 Bilfirman har som redan nämnts inte det bästa ryktet. Med det sagt, är du fortfarande intresserad är mitt råd att du ringer föregående ägare och kolla av vilket skick bilen var när han sålde. Om det kommer fram att den behövde karossjobb kan du fråga KD ifall det finns dokumentation på eventuell rostlagning och annat underarbete innan den fick ny lack. Finns det ingen dokumentation tyder väl det mesta på att det inte är seriöst gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted September 5, 2022 Report Share Posted September 5, 2022 Jag var och kollade p bilen då den låg ute i våras. Min snabba bedömning är att den verkade bra mekaniskt men rostig på en hel del ställen. Den var absolut inte i omöjligt skick men bla ytrost på typ allt under. Är det inte åtgärdat på ett bra sätt kommer det komma krypandes efter en vinter eller två. Jag har en del bilder om det är intressant. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geronimo81 Posted September 5, 2022 Author Report Share Posted September 5, 2022 Coolt, bra med vettigt forum. Vid köp av sådan bil så blir det genast blästring och rostskydd. Tack för snabba svar, söker vidare... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts