Regnlund Posted July 26, 2021 Report Share Posted July 26, 2021 Tjenare! Jag hade en LC 150 en stund men såldes inför husköp! Jag funderar nu på att köpa en lite äldre LC från 90 serien! Vissa av bilarna jag har kollat på verkar ha låsbar mittdiff som man slår i med spaken till fördelningslådan? Stämmer detta? Låsbar bakre diff verkar många sakna, sitter det LSD diff i då? Något speciellt att tänka på vid köp av bensin 3.4l v6 automat? Mvh Robin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted July 28, 2021 Report Share Posted July 28, 2021 hej! Vanligast är nog låsbar mitt-diff med spak. Tror det andra alternativet fanns på senare (sista?) årsmodeller med automat. Dvs, ja, båda alternativen finns. Låsbar bakre differential är vanligast på importerade bilar och övriga har LSD vad jag vet (kan dock ha tveksam funktion med åren) Det har förekommit att kylare för automat (som sitter inne i vanliga kylaren) börjar läcka och vatten & olja blandas och det blir haveri. Kan kanske vara idé att i förebyggande syfte byta kylare? Annars hade jag kollat efter rost undertill, särskilt bakaxel och infästningar av den både på ram och axelhus. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts