Björn Holmgren Posted May 26, 2021 Report Share Posted May 26, 2021 Hej, Stora Brun (99:a bensin, ca 32000 mil) har gummibälgarna till styrväxeln blivit som papper, typ. Lite fuktiga och trasiga. Nya har jag och ska byta.. snart. Efter bakfjädrarna och bussningarna till panhardstaget...Något speciellt att tänka på vid bytet mer än att räkna varv på styrlederna? På lite andra forum fick de skrämselhicka av läck och menade att styrväxeln lär bytas. Jag har inte behövt fylla olja de senaste 20 000 milen... men ett oljebyte kanske vore gott? Krångel? /Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silverstål Posted May 27, 2021 Report Share Posted May 27, 2021 Med en medhjälpare som vrider på ratten så är servovätskan raskt utbytt. Utan en hjälpande hand hade det tagit lite längre tid. Jag tog hjälp av en 86-åring. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Holmgren Posted May 27, 2021 Author Report Share Posted May 27, 2021 Perfekt! Farsan har nyss fyllt 86! 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts