Jump to content

Jag vill bygga på en L200, behöver råd

Jägare

Recommended Posts

Hej!

Jag ska köpa en ny pickup och har kollat på en Mitsubishi L200 av årsmodell ca 2011-2014. Jag vill gärna höja den lite då jag tycker att markfrigången är lite låg och jag vill även ha ett mer "tufft" utseende, jag kör inte i någon extrem terräng men det blir en del vändor på åkrar, skogsvägar och oplogade vägar då jag jagar mycket med allt det innebär.

Jag hittar inte lika många höjningsalternativ till L200 som tex till Hilux med fler, vet någon varför det är ont om dom till L200 ?

Jag är ute efter ett billigt och säkert sätt att höja bilen ca 2-3 tum.

Jag tänker sätta på större däck än original och det gör ju en del såklart men sedan undrar jag , ska jag köra på "body lift" med kuddar eller "spring spacer" med adapter över fjädern, eller både och ???

fördelar och nackdelar med dessa alternativ???

När behöver man börja byta bromsslangar, ändra vinklar och läng rattstången mm ? det vill jag helst slippa.

Väldigt tacksam för svar och erfarenheter.

// Jimmy

Kanske får du bäst svar i ett Mitsubishiforum när det gäller L200. 

Att det finns mer att välja på till Toyota beror troligen på att de har en större del av världsmarknaden. 

När du behöver byta slangar mm beror på bilmodell och hur mycket du höjer, de flesta Toyota med stela axlar klarar 2" höjning med std slang. 

Rattstången påverkas normalt inte om du höjer fjädringen, däremot bör du göra en hjulinställning efter höjning. 

Hur det ser ut på Toyota med ifs eller på en L200 får andra svara på. 

Edited by MFI9
  • Like 1

Här finns lite saker till L200, tror inte det finns så mycket att välja på i Norden tyvärr.

höjer du inte mer än 2” så borde du inte behöva längre bromsslangar, kompensera för hjulvinklar mm.

kolla här=http://www.4x4proyect.com/comprar/suspension-componentes-y-kits/mitsubishi/l200-v/2017