mattan Posted April 7, 2020 Report Share Posted April 7, 2020 Hej Har precis haft bilen inne på en major service. När jag ringde och bokade den så sa de att det låg ett garantijobb på bilen. Jag frågade såklart vad det var för något. Fick till svar att han inte visste riktigt. Det skulle vara en del av avgassystemet. Nu när jag hämtade bilen så var inte garantiarbetet utfört pga av att delen/delarna inte hade kommit. Det är ju lite andra förutsättningar nu när det härjar virus i världen. Det har jag överseende med. Jag är bara nyfiken om det är någon här på forumet som vet mer exakt vad det kan vara som Toyota har upptäckt måste bytas. Och vad kan inträffa om den inte byts ut? Gäller en 2016, 2.8l. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted April 7, 2020 Report Share Posted April 7, 2020 Det är bara min gissning men möjligen detta https://www.toyota.com.au/dpfinformation 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattan Posted April 8, 2020 Author Report Share Posted April 8, 2020 Skulle kunna vara det du hänvisar till. Jag har dock inte någon knapp där jag skulle manuellt kunna forcera rengöringen av DPF:en idag. Återstår att se vad det kan vara när de har fått hem prylarna och det är dags att åka till verkstan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cervo99 Posted April 20, 2020 Report Share Posted April 20, 2020 Jag minns att min var inne för detta i höstas. Har samma årsmodell, 2016. De skulle gjort i samband med service, men även den gången kom utbytesdelen för sent så det blev återbesök. Har inte märkt någon förändring av något slag. Tror det är, som länkat ovan, en sak som bara har att göra med att uppfylla avgaskrav etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts