Magnus H Posted February 12, 2020 Report Share Posted February 12, 2020 Är det någon här som har en 60:a med diesel 2H och skulle kunna titta vilken kontakt som givaren för varvräknaren kopplas till? Givaren sitter på sprängkåpan på förarsidan, nära avgasröret där det går ner från grenröret. Den har sen en kabel, ca 30 cm lång och en rund kontakt. Går över växellådan och ska där möta kabelhärvan. Problemet jag har är att man efter att växellådan varit ur, inte lyckats lägga kablaget rätt och det finns mer än en kontakt över med rätt utseende. Allt är inkopplat rätt på växellådorna (backljus, 4wd och indikering) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus H Posted February 15, 2020 Author Report Share Posted February 15, 2020 Igår la jag mig under bilen för att reda ut trasslet med kabelstammen. Kom så långt att jag hittade anslutningen för givaren. Kan säga, med facit i hand, att givaren monteras innan växellådan sätts tillbaka i bilen.. Fick släppa tvärbalken och trycka allt åt sidan lite. Fick precis i den. Nu fungerar varvräknaren igen, blev så glad så. Äntligen lever allt på instrumentbrädan igen! 🙂 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted February 15, 2020 Report Share Posted February 15, 2020 Ah, gött att det löste sig 👍🏼 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts