Gå till innehåll

Test/reportage 70-serien

MFI9

Rekommendera Poster

Hahaha! Synd att han inte ringde mig. Han hade kunnat provköra min utan att behöva åka halva vägen runt jorden. Min är iofs en pickis men ändå. Den en bensin v6a på 272 hk och ett vrid på 440. Älskar den!! Tycker dock att han var väldigt generös vad gällde komforten...

• Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 1 month later...

Haha, tack för det Martin! :)

Alltid lika roligt att läsa reportage av dessa bilar där de provkörs som om de skulle vara personbilar :) "Egentligen är den en sämre bil än nuvarande generation landkryssare", haha :) My god.

Fast för er som inte provkört en 76a kan jag säga att på komfortfronten är det stor skillnad mot 78or och 79or. DET är mer av en personbil, framförallt i de högre trimningsgraderna. Den är byggd för persontransport - någon har jag hört sagt att det är den direkta ersättaren till 105an som lades ner 2007, faktiskt samma år som 76an "kom tillbaka" (fanns ju tidigare som 77a).

• Like 1
Länk till kommentar

On 2/11/2020 at 9:43 PM, Garnolle said:

Hahaha! Synd att han inte ringde mig. Han hade kunnat provköra min utan att behöva åka halva vägen runt jorden. Min är iofs en pickis men ändå. Den en bensin v6a på 272 hk och ett vrid på 440. Älskar den!! Tycker dock att han var väldigt generös vad gällde komforten...

Garnolle, 270 hästar i en 70a, det måste vara något det. Hoppas vi får ihop det att ses någon gång, skulle vara kul att få känna på skillnaden.

• Like 1
Länk till kommentar

• 4 months later...
På 2020-04-11 på 20:56, arnell säger:

Garnolle, 270 hästar i en 70a, det måste vara något det. Hoppas vi får ihop det att ses någon gång, skulle vara kul att få känna på skillnaden.

Absolut! Jag har min bil i Stockholm. Var finns du?

Länk till kommentar