Eilert Ernstson Posted June 27, 2019 Report Share Posted June 27, 2019 Hej jag har en landcruiser 100, som jag skulle vilja att någon byter stötdämpare på åt mig, ju högre ju bättre. Eilert Ernstson 070-2164414 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Posted June 27, 2019 Report Share Posted June 27, 2019 Vilken köpte du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted June 29, 2019 Report Share Posted June 29, 2019 (edited) Ni som har gjort detta får väl rätta mig om jag har fel men upp till två tum är inga större problem, ska du göra mer än så måste det minst till ett diff dropp kit eventuellt redan vid 2". Man kan väl generellt ska ju högre desto dyrare. Du skulle säkert gå att få dit ett 4" höjning och kanske även 6" men priset skulle nästintill vara halva bilens värde. Edited June 29, 2019 by Erik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted June 30, 2019 Report Share Posted June 30, 2019 Helt riktigt, ”allmän” internet rekommendation är diff-drop från 2” höjning och uppåt (vet inte vad tillverkarna av fjädringen rekommenderar, men det kanske är därifrån det kommer?). 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefloe Posted April 28, 2020 Report Share Posted April 28, 2020 På 2019-06-30 på 20:23, MrWIB säger: Helt riktigt, ”allmän” internet rekommendation är diff-drop från 2” höjning och uppåt (vet inte vad tillverkarna av fjädringen rekommenderar, men det kanske är därifrån det kommer?). Absolut, det är 2" som gäller. Euro4x4Parts har det billigaste diffdropkitet jag har hittat i EU, om någon undrar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts