Tercel87 Posted May 9, 2019 Report Share Posted May 9, 2019 Hej! Fick nyligen möjligheten att köpa Toyota Tercel 4WD av en gammal herre som tyvärr inte längre kunde köra mer. Bilen är i väldigt bra skick för sin ålder och servats enligt alla konstens regler. Då jag själv inte har någon egentlig nytta av bilen och ingenstans att förvara den på lång sikt tänkte jag lägga ut den för försäljning inom kort. Vill ju inte att bilen ska ruttna bort eller busköras utan få leva kvar många år till. Finns det samlarvärde i en Tercel 4wd eller man ska lägga upp den på blocket och hoppas på det bästa? Vad är ett skäligt pris? Har sett allt från 4000kr till 90000kr. Uppskattar all hjälp då jag vet för lite om denna skönhet! Kan skicka bilder för den som kan hjälpa mig att värdera den. Tack på förhand! / Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted May 12, 2019 Report Share Posted May 12, 2019 Hej och välkommen till toyota4x4.se Väldigt svårt att uppskatta något värde på en sådan bil. Det finns inte många kvar, och därmed inga på annons att jämföra med. Tyvärr är väl även efterfrågan begränsad här i Sverige, men för någon som gärna vill ha en sådan låter ju denna som ett riktigt bra köp. Lägg gärna upp någon bild här också, så kanske du får mer gehör för din fråga och någon kanske blir sugen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tercel87 Posted May 15, 2019 Author Report Share Posted May 15, 2019 Hej! Tack så mycket! Ja, det är ju tyvärr så. Har letat över hela europa.. nedan kommer lite bilder på skönheten! Om någon känner att de kan ge den ett riktpris uppskattas det! Bilden på "rosten" är den enda rost jag hittat på bilen än så länge. Underredet ser ut som nytt 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted May 15, 2019 Report Share Posted May 15, 2019 Bilen ser verkligen fin ut. Kanske värt att nämna att det har en "riktig" stel axel bak. Det kan vara intressant om jag lyckas få bort ett par vrak från gårdsplanen inom närmaste framtid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrille Posted May 21, 2019 Report Share Posted May 21, 2019 Hade jag inte precis köpt bil så hade jag varit intresserad. Troligen inte för 90k men tveklöst upp till i vart fall 20. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tercel87 Posted May 22, 2019 Author Report Share Posted May 22, 2019 Hej! Tack så mycket för hjälpen och infon!:) 20k låter väldigt bra, bara att höra av sig om du är intresserad! En mindre rekond invändigt så är den redo för vägarna och offroaden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrille Posted May 22, 2019 Report Share Posted May 22, 2019 Ingen orsak, som sagt känns 20k som ett pris jag vore redo att pröjsa då jag gillar bilmodellen skarpt - dock får man kanske ta med i beaktande att jag skriver det väl medveten om att jag inte under några omständigheter kan köpa en till bil just nu; så det blir lite att lova låtsaspengar får man ju beakta. Bor i lägenhet med en garageplats och kom hem med bil nr. 2 för en vecka sedan så dyker det upp en till fruktar jag att sambon snart kommer att be mig föreställa mig att jag ser kaninburar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonatan.Peter Posted July 8, 2019 Report Share Posted July 8, 2019 Hej. Har du Terceln kvar. Och i så fall vart står den? Mvh Jonte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts