Felix Posted May 7, 2019 Report Share Posted May 7, 2019 Hej! har nu läst massor av olika saker som sägs om när man byter actuatorn till diffstpärren. ska montera en ny elmotor rakt upp och ner, är det krångligt att göra om jag inte får i den i spärrat läge? Borde ju gå att demontera gamla elmotorn, ha båda hjulen i luften och då vrida på hjulen samtidigt som jag petar på gaffeln som lägger i spärren. sen kopplar jag in nya motorn på kablaget och vrider knappen till låst läge, då borde elmotorn justera sig rätt och nu matchar det vid montering. Tänker jag rätt eller fel? missar jag något? Tacksam för svar så jag slipper uppfinna hjulet vid bytet:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted May 8, 2019 Report Share Posted May 8, 2019 Hej, Jag gjorde ungefär som du beskriver. På min 70:a bakaxel sitter ett påkörningsskydd som gjorde att det inte gick att montera den nya utan att plocka ur klumpen. Jag kapade skyddet och svetsade fast igen efteråt för att göra det enklare. Den gamla akutatorn var så kass att den gick att plocka ut som "grus". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted May 8, 2019 Author Report Share Posted May 8, 2019 Tack för svar! nu är elmotorn bytt och fungerar. Dock behöver givaren bytas. Någon som har art nr på den? alltså givaren som säger till när spärren är låst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted May 8, 2019 Author Report Share Posted May 8, 2019 Dagens skörd. Bytte på 80an, fick feeling och bytte på 79an med. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted June 26, 2019 Report Share Posted June 26, 2019 Hej kunde du köpa motorn separat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted June 26, 2019 Report Share Posted June 26, 2019 11 timmar sedan, priffe säger: Hej kunde du köpa motorn separat? Finns på EBay för ca 5-6000. Om jag minns rätt tog Toyota 15 eller 18 tusen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted June 27, 2019 Report Share Posted June 27, 2019 Jo diffspärren komplett 5-6000 Ska pröva linda om motorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts