Tippe Posted January 5, 2019 Report Share Posted January 5, 2019 Tjenare! Har ett problem med min landcruiser 90 från 01 med 3,0 d4d motorn, den startar å går som den ska men så tänds motorlampan å bilen hukkrar till och dör men är bara att vrida igång igen å då går den ett tag sen händer samma igen. Läste felkoder och fick fram p1215 edu krets. Vad kan felet vara? ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted January 5, 2019 Report Share Posted January 5, 2019 Tjena . Det kan vara dålig kontakt/ kortslutning i/till drivenheten . Googla p1215 d4d så hittar du detta https://www.google.com/amp/s/www.engine-codes.com/amp/codes/p1215.html / Mecki 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted January 7, 2019 Report Share Posted January 7, 2019 utan att ha några större belägg än att det inte är ovanligt att SCV ventilerna krånglar på D4d skulle jag misstänka dessa. Finns en guide för 120-serien, som har ungefär samma motor. Inte exakt samma felkod, men kan kanske vara idé att undersöka vidare på detta spåret? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjarnstrom Posted January 8, 2019 Report Share Posted January 8, 2019 Och jag har denna liggandes. Ny. Har inte kollat upp om den passar, kan vara till nyare årsmodell. Finns i övik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts