Jump to content

LC mot Hilux, gör man bort sig?!

Hunnjakt

Recommended Posts

Nä, det beror ju på hur och till vad man tänkt använda bilen till tex är det väldigt opraktiskt att köra ett lass med grus i en Land Cruiser eller sätta på en camper på den ?

En pickup har ju lite andra användningsområden  och så är det ju ganska så fräckt med flak ?

/Mecki

• Like 1

gissningsvis tappar du lite komfort, då den tex är bladfjädrad bak. Och du blir av med det isolerade bagageutrymmet som du har i din LC.

Men, det är säkert lika bra kvalitet och hållbarhet. :)

Enligt Top Gear så går det ju inte att förstöra en Hilux, så det är bara att köra på :)

Hej ! Har faktiskt tänkt likadant fast tvärtom ?! Hade kört en HiLux dubbelhytt , man. växellåda, flakkåpa -07. några år.  Tänkte jag skulle unna mig en ännu lite bättre bil på ålderns höst. Kollade givetvis bara Toyota LC- bilar,vilka jag antog var ett steg vassare, (har jobbat och repat och ägt Volvo i många år ! Sedan 10 år tillbaks- Nejtack !- till Kina-bilen). Av en tillfällighet fick jag syn på en HiLux - dubbelhytt , automatlåda, flakkåpa, -14. Vilken skillnad på 7års modeller ! och framförallt automatlådan,vilken jag inte trodde skulle funka i skogen, landsvägskörning finner jag mycket komfortabel,   Det uppfällbara baksätet fanns kvar ! Inget oskäligt mellanpris , LC-modeller tyckte jag inte konkurerade längre. Hade jag varit en "kostymNisse" kanske jag möjligtvis valt någon LC-mod.Måste även lyfta fram attityden hos min Toyota-kontakt  BilCenter i Värnamo. Inte bara vad som är nedskrivet på kontraktet gäller, utan" kunder ska vara nöjd" ,som de säjer. Har faktiskt fått hjälp,utan diskusition, flera månader efter affären. Både försäljare och service-personal är verkligen korrekta att ha å göra med. Detta sakt vid 67 års ålder och erfarenhet av många bilfirmor jag både jobbat hos och gjort affärer med.

Lycka till med ditt val !

• Like 5

• 2 weeks later...

Hej.

Jag har en Hilux D-cab -12 som rullat + 16.500mil och haft en LC90 och min bror kör LC120.

så jag har haft möjlighet att jämföra dessa bilar.

LC90 -00 3.0 125hk var riktigt skön att köra landsväg och stadskörning den var jag super nöjd med.

Ångrar min försäljning av den.

LC120 -05 3.0 upplever jag svajigare och mjuk i ratten.

Hilux är hårdare rakt igenom det är ett arbetsfordon som är ordentligt till tagen.

Det är mer en traktor.

Jag har inte haft några större problem, dom problem som varit har skapats av mekaniker som jobbat på bilen och har tagit sönder saker.

Gick själv i bil bytar tankar men skrotade dom ganska fort när jag provade nya hiluxen -18 då jag inte blev imponerad av bilen.

Jag behåller min Hilux ett tag till då jag är riktigt nöjd.

• Like 2