Jump to content

Tisdagar i Löddeköpinge

MFI9

Recommended Posts

Hej, 

Tänkte kolla om det är någon på forumet som brukar köra till Lödde på tisdagar (Europas största spontana bilträff) ?? 

Jag kör dit I morgon så får vi se om någon mer dyker upp. 

/M

Har inte varit där men skall lägga in det i minnet så man kommer ihåg det när man är i dom krokarna. Under tiden ser vi fram emot en rapport om morgondagens begivenheter ??

/ Mecki

• Like 1

Tisdagar i Lödde är trevliga träffar med fokus på jänkare och sportbilar, så jag tyckte att 78:an skulle passa perfekt ?,

Många fina bilar och bedömt 200-300 mc, så det är en välbesökt tillställning. Jag kan garantera att det inte var fler Troopies där ?

Försökte lägga in lite bilder men får det inte att fungera, forumet gillar inte stora filer.

• Like 1

Låter som en kul tillställning! :)

2 timmar sedan, MFI9 säger:

Försökte lägga in lite bilder men får det inte att fungera, forumet gillar inte stora filer.

Hur stora filer är det du försöker ladda upp? Jag tror gränsen idag är satt på 10Mb per bild, vilket jag tycker är ganska stort.

6 timmar sedan, Klydd säger:

Låter som en kul tillställning! :)

Hur stora filer är det du försöker ladda upp? Jag tror gränsen idag är satt på 10Mb per bild, vilket jag tycker är ganska stort.

Forat skrek om 8mb, jag har bara simpla mobilbilder.... ?

Säkert mitt fel som vanligt. ?

Hmmm skumt.. Du får nu ladda upp 20Mb per inlägg och det räcker bara till en bild?? Vad är det för format och storlek på bilderna du laddar upp??

Jag har nu högt gränsen till 60Mb. Nackdelen med detta är att det finns risk att inlägg blir stora och tunga att ladda hem

• Like 2

Kom på plats lite för sent, så jag hamnade lite på sidan om den stora massan. Kan verkligen rekommendera en tisdag i Lödde för den som gillar hobbybilar. 

IMG_20180522_183633.thumb.jpg.a93413d899b21f6ceaef917eabfc7a73.jpgIMG_20180522_181610.thumb.jpg.7221a9bd620c675a3c8809bb3f5f146a.jpg

Bilderna är ca 10-12mb, finns det någon funktion i forumet för konvertering /komprimering när man lägger in bilder?? 

Jäklar med bilar. Är det så varje tisdag, eller var det något speciellt den dagen?

13 timmar sedan, MFI9 säger:

Bilderna är ca 10-12mb, finns det någon funktion i forumet för konvertering /komprimering när man lägger in bilder?? 

Jo, men det är en efterbehandling på servern som nu är inställd på att skala ner bilderna till max 1600x1600 pixlar för att spara lagringsutrymme på webservern. 

• Like 1

8 timmar sedan, Klydd säger:

Jäklar med bilar. Är det så varje tisdag, eller var det något speciellt den dagen?

Det är varje tisdag under maj-mitten september . En del gånger har märkesklubbar träff och då kan det vara extremt mycket bilar av ett fabrikat, typ 120 Miator eller >150 Corvette. 

Har ännu inte sett så många HZJ78 där samtidigt dock ?

Se mer på http://vikingatider.se/tisdagstraffarna/