Erik Posted March 7, 2018 Report Share Posted March 7, 2018 På den engelska Wikipedisidan står följande "Larger brakes were added from October 1992 and the total wheelbase was made slightly longer." Är det någon som kan bekräfta att det var kortare hjulbas på lc80 bygga före 1992? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 8, 2018 Report Share Posted March 8, 2018 Hmm intressant! Kan varken dementera eller bekräfta, men blev nyfiken så jag googlade lite. Verkar bara vara Wikipedia som har den åsikten. Överlag så verkar det skrivas att hjulbasen är 2850mm. Men, de tidigaste modellerna är ju ovanligare, så mycket möjligt referenserna enbart nämner de nyare modellerna. Med tanke på dina frågor, så blir man även nyfiken på vad det är du håller på med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted March 8, 2018 Author Report Share Posted March 8, 2018 Tack ändå ska ställa frågan på IH8MUD och se om jag får något svar. Förstår att du är nyfiken men efter som detta projekt bara är i planeringsstadiet än så vill jag inte avslöja för mycket mer än att jag har för avsikt att byta kaross på en HDJ80 till en kaross från en annan Land Cruiser modell 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 8, 2018 Report Share Posted March 8, 2018 låter som ett intressant projekt som både ska följas och uppmuntras prova även att ställa frågan på lcool.org/forum Där finns det mycket kunskap också 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted March 8, 2018 Author Report Share Posted March 8, 2018 Har fått svar nu från IH8MUD och efter att kolla på olika frame drawings från olika årsmodeller så verkar det som om Wikipedia har fel denna gång! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 9, 2018 Report Share Posted March 9, 2018 Undrar var Wikipedia fått det ifrån? Tack för du återkopplade med svaret från ih8mud 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyole Posted March 15, 2018 Report Share Posted March 15, 2018 Tenker det må være bredden, Wikipedia har surret opp som akselavstand. Det er jo større breddere etter aug 92, når det og ble ABS og 16" felger. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts