Hunnjakt Posted October 15, 2017 Report Share Posted October 15, 2017 Var ute och åkte hela dagen på en massa ärenden med min 90, problem fritt som vanligt , men efter att ha lämnat tillbaka storjävla släpvagnen och kört 400m smäller det till Nå så jävulskt under bilen att frugan skriker till och jag la ur växeln och bromsade in, klev ur bilen och kikade luktade spanade gungade på bilen i 30min innan jag vågade prova rulla framåt lite och lite bakåt, inge problem eller ljud. frugan får köra å jag kryper bredvid och lyser under bilen utan att se något, men nått måste ha hänt efter en sån jävla smäll! , alla fjädrar och drivaxeln såg bra ut. Kunde sen köra hem och i massa kraftiga gupp och i varierande hastigheter utan problem!? Vafan hände? Tacksam för idéer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg Sr Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 Ingen typ av diffspärr som varit inkopplad? Grova däck som slänger upp sten? Något på vägen som du kört på? Fjärrdiagnos är svåra grejor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunnjakt Posted October 16, 2017 Author Report Share Posted October 16, 2017 Tack för idéerna, kom ganska precis från garaget och efter lång och gedigen genomgång kom jag fram till att det var ett stag till krängningshämmaren som gått av i den gängade delen, så nytta är påväg från England redan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunnjakt Posted October 16, 2017 Author Report Share Posted October 16, 2017 Däcken kastar sten och diffen har inte fått jobba på alldeles för lång tid, inget dött eller lika de under eller runt om bilen.. men jag tror det var när staget gick, ovh det gick pga av dåliga bussningar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg Sr Posted October 17, 2017 Report Share Posted October 17, 2017 Gött att du hittade källan till smällen. Spänna ljud kan göra en väldigt nervös. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts