Jump to content

Öland 4-6/8 2017

MFI9

Recommended Posts

Vi är några skåningar som tänker åka till Öland under kommande helg. Är det någon som har bra koll på ställen där man kan fricampa, speciellt nära bron då vi kommer fram sent fredag kväll. Är det dessutom någon som vill hänga med så går det bra.

Bara kul om vi blir fler.

Mvh

Martin

Hej. Jag har inget förslag jag varit på själv men gjorde som jag brukar göra inför en tripp, jag kollade lite snabbt på några kartor och hittade den här vägen inte långt i från brofästet. Det ser ut att vara en lugn och avskilld plats med utrymme för några bilar och är man sugen på ett morgondopp verkar det inte så långt det heller.

Kolla vid markeringen lite ovanför mitten på bilden.

post-917-0-92515800-1501410724_thumb.png

Det hade varit roligt att hänga med men tyvärr så är semestern slut och det är dax för jobb mm så man får hålla tillgodo med din reseuppdatering ;-)

/ Mecki

Hej Mecki,

Tack för hjälpen med idéer, dock behöver du inte ha semester för att hänga med. Vi sticker på fredag em och är hemma söndag em. Feel free to join us :)

Tack Martin, hänger gärna med vid något annat tillfälle men nu på lördag håller jag i våra klubbkörning i Kungälv så är det nån som har vägarna förbi där mellan 10-15 är ni välkomna, man behöver inte leka i leran, vi är bra på att sparka däck och fika också.

/ Mecki

• 2 weeks later...

Lite sent nu men vägen Mecki tipsar om är "länkad" dvs försedd med en gammal rostig brun kedja tvärs över... låst med hänglås... perfekt dödsfälla för oss som kommer på mc.

Hrm.

Med terrängbil kan man köra runt, Öland har generellt sett slät terräng, men...

Ett väldigt trevligt ställe rätt nära bron är annars området norr om Kleva havsbad men man bör köra in antingen Anders eller Brittas väg... kolla hitta.se.

Eller lägg in koordinaterna N56 33' 10" och E16 23' 32" på tex Google eller nåt...

(google maps har inte vägen med men det går att köra vanlig personbil dit och där får lätt plats ett gäng bilar)

Ett annat fint ställe på ön att fricampa på är en knapp mil norr om Sandvik, lägg in N57 8' 37" och E16 54' 35" så ser man... del kan man stå på platån men även följa den knappt synbara lilla väg (finns utmärkt på hitta.se) och komma ner till ett sedan lääänge övergivet stenbrott, även här plats för ett gäng bilar.

Är det upptaget finns en väg strax norr om denna plats som går över alvaret, där finns också lite avskilda platser...

Aja, hoppas ni fick en fin helg på ön iaf!

Hej och tack för tipsen. Jo resan till Öland var bra. Camp som Mecki tipsade om visade sig vara stängd med grind nere vid vattnet men det gick utmärkt att campa en bit upp på höger sida. Ingen kedja eller annat hinder. Dock han vi bara med norra delen av ön så i mitten av september blir det en ny tur med siktet på södra halvan. Jag har lagt lite bilder på Instagram under nicket "mfinio9" för den som är intresserad. Och självklart finns det plats om man vill med helgen 15-17/9.

Häng med :)