MFI9 Posted July 12, 2017 Report Share Posted July 12, 2017 Jag har sedan jag köpte min HZJ haft stök med låsen på bilen, speciellt tanklucka och tändningslåset. Mycket lirkande och mickel för att få det att fungera att låsa upp och starta. I planeringen har funnits att byta samtliga lås och nycklar. Nu provade jag att gå till Toyota och beställa nya nycklar utifrån chassinummer för att få helt nya nycklar i stället för att få en kopia gjord på de slitna jag hade. Detta var något jag borde gjort långt tidigare, nu fungerar alla lås perfekt och felet låg inte i slitna lås utan i nyckeln. Kostnaden blev ca 460SEK. för 2 st. Detta är något jag starkt rekommenderar för den som har låsstrul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted July 12, 2017 Report Share Posted July 12, 2017 Lät billigt, är det nycklar utan fjärrkontroll? Bra tips i alla fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted July 14, 2017 Author Report Share Posted July 14, 2017 Fjärrkontroll...??? hahaha... Du är rolig du, jag har så mekaniska lås man bara kan ha. Ingen fjärr eller immobilizer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted July 14, 2017 Report Share Posted July 14, 2017 :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas E Posted July 18, 2017 Report Share Posted July 18, 2017 (edited) Bra tips. Jag har samma problem. Edited July 18, 2017 by Jonas E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts