Carl Posted April 4, 2017 Report Share Posted April 4, 2017 I samband med byte av styrväxel har jag råkat ut för ett missöde. Hade inte en aning om att ratten måste vara fixerad och rattstången således orörlig. Innebar att att jag fått en felkod på att tändkrets airbag förare bruten. Ska tydligen vara en spiral under ratten. Denna måste alltså bytas. Finns det någon som har en rätt benämning på denna del, gärna på engelsk och ev reservdelsnummer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted April 10, 2017 Author Report Share Posted April 10, 2017 Har löst sig. För andra som ev råkar ut för detta kan jag nämna att rätt reservdel kostar allt mellan Svenska Toyotas 3.600 kronor till säljare på ebay Honkong/China 200 kronor. Själv handlade jag via Milner för 120 pund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted April 10, 2017 Report Share Posted April 10, 2017 Glöm inte skriva vad delen heter / artnr för de som kommer efter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted April 14, 2017 Author Report Share Posted April 14, 2017 Kallas clock spring. Mitt delnr var 84306-60080. Tydligen ett ganska vanligt fel. Har varit återkallelse på någon årgång av Hilux. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts