Gå till innehåll

Led lampor

JAK

Rekommendera Poster

Det kommer mer o mer ersättningslampor i Led, någon om testat typ till helljus.

Priserna varierar väldigt mycket, dom billigaste bör man säkert välja bort.

Så dela gärna era erfarenheter om ni har testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAR nöjd med. Ljusstyrkan helt okay - men hållbarheten mindre bra. I lampfästet sitter en fläkt - får denna inte tillräckligt med luft så bränns dioderna och lägger av. De funkar säkert om man inte har dammskyddet på (bak på lampinsatsen). Men om denna inte sitter kommer reflektorn fyllas med damm, fukt och annan smuts. så den kombinationen funkar inte. Tyvärr.

Mina lampor fungerade i 4 månader sedan började den ena dioden efter den andra brännas sönder. Så det vara bara att slänga.

HID-lampa bygger inte lika mycket (om den har extern laddenhet) - så det är det enda som jag rekommenderar idag.

Länk till kommentar

Lite som jag misstänkte med fläkten, tack Peder!

Det får bli HID.

Humanhabits lampor har fungerat i mina extraljus i många år, så jag får kolla vad dom har.

Länk till kommentar

• 5 weeks later...

Jag har nu testat Xenon Speed Start 55W 4300K Ac digital slim kit från Ledbuddy i helljusen på Piks 150.

Smidiga att montera tidsåtgång ca30 minuter bara att plugga in. Att tänka på, det är lite speciellt på Toyota, fick polvända för att det skulle fungera (var bara att vända på kontaktstycket)

Hur lyser det då, tar lång tid innan dom lyser fullt, verkar som yttertempen påverkar tiden. Tänds snabbt efter en avbländning.

Lyser tillräckligt långt men hade nog önskat mer ljus.

Jag jämför med med helljuset på min 90a där jag har 3st Hella 3000 konverterade med Xenon 75W 4300K

Länk till kommentar