Dögrävarn Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 hej någon som har en bild på diesel pumpen vart man skruven sitter som man ökar på bränslet går ju inte se ett smack där den den sitter i bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 Det är trångt att komma åt justeringen, har för mig att jag fick skruva bort länkaget till gaswiren. Kolla här så hittar du en bild på pumpen https://www.google.s...476115696688896 Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dögrävarn Posted October 9, 2016 Author Report Share Posted October 9, 2016 ok toppen blev lite klokare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runekebab Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 finns det någon säker gräns? nja men inte 1,5 bar för då rök min turbo. kör nu mer med 0,9 å det har hållt några år nu. sen finns nog 1 sätt till som jag inte hunit prova det är detta ska visst se likadat ut på lj70 fast inte säker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runekebab Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 finns det någon säker gräns? nja men inte 1,5 bar för då rök min turbo. kör nu mer med 0,9 å det har hållt några år nu. sen finns nog 1 sätt till som jag inte hunit prova det är detta ska visst se likadat ut på lj70 fast inte säker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dögrävarn Posted October 9, 2016 Author Report Share Posted October 9, 2016 ok min laddar 0.7 vill upp på minst 1.0 i alla fall, lagt i mellan brickor på wastegaten men hjälpte ju så där.. förra ägaren ska tydligen gjort som på filmen.. men vet inte om dom ökat på bränslet på den andra skruven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 Här finns lite att läsa om laddtryck och om att ställa på pumpen. http://bilsnack.automotorsport.se/forum/showthread.php?177986-%F6kat-turbo-tryck-i-en-disel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dögrävarn Posted October 9, 2016 Author Report Share Posted October 9, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runekebab Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 Här är en som löpt linan ut samt hans byggtråd http://www.nlck.no/f...hp?f=37&t=21315 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runekebab Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dögrävarn Posted October 10, 2016 Author Report Share Posted October 10, 2016 tack för toppen trådar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted October 11, 2016 Report Share Posted October 11, 2016 tack för toppen trådarmycket intr, ja en ic hadde ju vart toppen men verkade vara ganska mycket jobb och få dit Vi tar hem en vattenkyld ic till dig med, det skall jag ha på 42an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted October 11, 2016 Report Share Posted October 11, 2016 tack för toppen trådarmycket intr, ja en ic hadde ju vart toppen men verkade vara ganska mycket jobb och få dit Vi tar hem en vattenkyld ic till dig med, det skall jag ha på 42an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dögrävarn Posted October 12, 2016 Author Report Share Posted October 12, 2016 jo de är nog lika bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted October 12, 2016 Report Share Posted October 12, 2016 Det är klokt att skaffa en LLK om du ska trimma. Det är ju en del av det som kallas "supportive mods" som har till uppgift att ge motorn bästa förutsättning att både klara av effektökningen och ge den effekt du vill ha. Dock är det ofta förbisett och ignorerat med besvikelse och dyra haverier som följd. Skruva på !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dögrävarn Posted October 16, 2016 Author Report Share Posted October 16, 2016 så nu har man pillat pump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts