Miche Posted October 3, 2016 Report Share Posted October 3, 2016 Hej! Har ramlat över en Land cruiser -98, trevlig upplevelse! Har ganska roliga planer på att göra detta åkdon till min personliga! Men, efter att jag känt att det luktar bensin när jag tankat fullt har nu det övergått till läckage.. Någon på detta forum som har bytt tank? Finns andra "universal" som passar? /Miche Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted October 3, 2016 Report Share Posted October 3, 2016 Hej och välkommen till toyota4x4.se Har aldrig bytt någon tank, men har för mig någon här på forumet gjorde det. I vilket fall, exempelvis MilnerOffroad i England säljer tankar http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/vzj95-coloradoprado-3-4petrol-41996-72000-lwb-ukimport/vzj95-fuel-system-1 /Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted October 4, 2016 Report Share Posted October 4, 2016 Kolla först så att det inte är bränsleröret som går in i tanken som är sönderrostat. Tanken måste demonteras vilket fall som helst inga konstigheter, förutom hur rostigtiga banden och bultarna är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miche Posted October 12, 2016 Author Report Share Posted October 12, 2016 Tack för tipsen! Ja jag kommer att demontera tanken och JAK tror du har en poäng där!! har luktat bensin en tid när jag har tankat fullt.. men du ser man bränslet oxå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts