trooper Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 Körde ras på pinionlagren så jag fick ta isär framaxeln. Har haft en lamelldiff liggande länge,som jag tänkte sätta i. Köpte den något begagnad. Hittar inga märkningar på lamelldiffen,ser det ut att vara en orginal-diff ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 Jag har aldrig sett några märkningar på Toyotas diffar. Är det 90-modellen du ska ha den diffen till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trooper Posted March 6, 2016 Author Report Share Posted March 6, 2016 Jag har aldrig sett några märkningar på Toyotas diffar. Är det 90-modellen du ska ha den diffen till? Den ska sitta fram i min Kzj 70 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yota Posted March 7, 2016 Report Share Posted March 7, 2016 Det ser ut att vara en originaldiff men jag ska ta en titt på en av mina jag har liggandes, jag återkommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted March 10, 2016 Report Share Posted March 10, 2016 Den ska sitta fram i min Kzj 70 Ok, då så. Tänkte bara att 90:an har permanent fyrhjulsdrift och det är inte speciellt bra med limited slip i framaxeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trooper Posted April 2, 2016 Author Report Share Posted April 2, 2016 Vilken skit,marginellt bättre än en öppen diff. Testade i Borås idag. Kanske går att shimsa upp den något. Men det får bli en arb i stället. Finns kompletta high pinion diffklumpar med arb och 5,29 utväxling i USA för 15k. Men med tull,moms och frakt blir det ju inte så billigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts