Gå till innehåll

Prisbild?!

TobbeZ

Rekommendera Poster

Jag letar efter en 100 eller möjligen 80 eller kanske till å med en 60 om den har AC (Hund)

Då jag gissar att Hon Som Bestämmer kommer att trivas bäst i en 100 så är det priot.

Jag själv trivs i min Caterham SuperSeven så för mej är komfort en bra stol- slut.

Nu ska även HSB och Voffsingen trivas :)

Jag vet ju så klart att dessa bilar kostar och jag har polare som åker både 80 och 100 och att en 80 för bara några år sedan gick för mer än nyare 100.

På Mobile verkar de tre modellerna kosta ungefär lika mycket - från ca 6-20000 Euro - logiken verkar vara Noll!

De Dieslar jag följt verkar ha gått för ca 150 k (pre update) men de flesta verkar på Blocket ligga på 185 -250K och inte bli sålda.

Att 80 har rasat i till att ligga runt 75 i salupris .En polare köpte en hyfsad 50000 milare som går som kulor och krut för 50k i våras

Vad ska man betala Hösten 2015? Svårt att motivera de säljande att att prut 100K

Jo - jag är snål men vägled mej!

Vad är det som jag inte fattar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara svara för 100-serien med V8 eftersom det är dessa som intresserar mig, jag vill påstå att pre-facelift ska ligga under 100' med marginal, jag har sålt två stycken för runt 80-85, den sista såldes för 82.000kr och den var riktigt, riktigt fin med bra historik, mycket reparerat osv. Sommar och vinterdäck etc. Den var inte speciellt lättsåld, dock en underbar bil. Varför bortse från 90-serien? De är betydligt billigare och dessutom billigare i drit, skillnaden i komfort är inte SÅ stor.

Länk till kommentar

Jag tror att 100an nu börjar bli så ovanlig (den har iof aldrig varit vanlig) så säljarna värdesätter sina bilar lite väl högt, men å andra sidan, behåller de sina bilar utan att sänka priset är det ju det man får ge.

Det har ju varierat ganska mycket (jag följer priserna på blocket sedan många år på LC), vissa på blocket prissätter enligt bilpriser.se och i stort sett skänker iväg sina bilar, medan andra ser värdet i "världens bästa bil" ;) och vill ha betalt där efter.

Kolla Mobile.de, det brukar ju ändå ge någon hint om vad marknadspriset bör ligga på.

Ligger det mycket över i Sverige, åk ner och köp en i Tyskland, lasta den full med alkohol på hemvägen och finansiera resan :)

Diesel = 12 kakor i skatt per år, bensin 4 (?) jämnar ju upp den lite högre förbrukningen på bensinaren.

Bensinaren är dessutom billigare i inköp, så mycket talar för en sådan tycker jag.

80an är bra mycket mer "traktor" än 100an upplever jag, kan tänka mig att 60an är snäppet mer traktor än 80an, så du gör nog helt rätt i att gå på HSBs önskningar :)

Lycka till med letandet!

Länk till kommentar

Jag upplever det som att priserna på 80-serien rasat rejält de sista åren. Jag tror det kommer av att de börjar bli så gamla att de som betalar mycket för "världens bästa bil" börjar leta efter alternativ, samt att bilarna trots allt börjar bli rätt gamla med ansenliga miltal. Dom begär ganska mycket i Europa fortfarande, men det är ofta samma bilar som ligger tillsalu länge. Nya skatteregler i Holland och miljözoner i Tyskland bidrar nog även till ett överskott på dessa bilar i Europa.

100 serien skiljer mycket i pris beroende på motor som MrWib skriver ovan. Det är nog svårt rent ekonomiskt att räkna hem en diesel om man inte kör mycket, då de är rejält mycket dyrare. Men, en personlig åsikt är ju att det är trevligt med diesel i en sådan bil :)

60-serien ska du nog släppa om HSB ska vara nöjd. För en rimlig peng är dom ganska slitna och en renoverad topp-fin kostar säkert mer än en 100-serie.

Länk till kommentar