Gå till innehåll

Min Taro (hilux)

daniel2

Rekommendera Poster

Har ju en till leksak så den får nu en egen liten Garage tråd. Detta är den bilen som jag startade med standard när offroad intresset tog fart efter att körkortet var klart körde så i ett par år. sen blev det lite större däck 33" med at-mönster och ett 3"bodyliftkit så gick det några år till och 2003 köpte ja en 4" chassihöjning och 2005 nya däck som var lite grövre däck (super swamper LTB) :twisted:. 2005 så åkte jag och min styvpappa sweden offroad tour från starten i skåne till stopp uppe i Kiruna samtliga dagar. Det är nog det roligaste jag ännu så länge har gjort.2006 så bytt jag utväxlingartill 4.88 och monterade en spärr i fram axeln. Sen 2007 så blev den stående av lite olika anledningar. Men nu har jag nog äntligen fått motivationen att sätta fart på den igen. Har tänkt att den ska få bli sommar bilen går och funderar på att lacka den i någon häftig färg efter rostlagningen. Sen kommer den att få rulla på dom gamla CC 37erna. Tror det kan bli riktigt fett.

post-1918-0-64354600-1443705756_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 4 months later...
  • 3 months later...
Postad (redigerade)

Så en liten uppdatering har idag startat upp Taron för första gången på 5 år satt i ett batteri som tydligen inte var laddat så fram med laddaren så det blev lite ström i det. Provade på nytt en timme senare då snurrade allt som det skulle men inte startade den för det inte tänkte då att bensinen var för gammal kom då på att jag ju tömde den på bensin när jag ställde den åt sidan. Så iväg och köpte lite bensin och hem igen efter på fyllning så startar den på första försöket. Bara älskar när ett projekt börjar så här bra. Tog oxå några nya bilder före och efter en lättare tvätt.

post-1918-0-27028600-1464980062_thumb.jpg

post-1918-0-17255800-1464980084_thumb.jpg

Redigerad av daniel2
Länk till kommentar

Så då har jag haft en härlig dag i garaget. Har hunnit med en del har satt tillbaka lambasonden som hängde lös under bilen funderar nu på hur två muttrar bara kan försvinna inte kan dom ha rostat bort? Bilen har stått in i garage i väntan på inspiration. Sen har jag börjat med att skära bort lite rost och förberett så det bara är att bocka lite nytt och svetsa ditt. Har oxå börjat med något som jag har funderat på länge så i dag åkte kapen fram och nu blir den plåtbreddad. Lite bilder på det kommer här.

post-1918-0-29235600-1465067286_thumb.jpg

post-1918-0-09543100-1465067305_thumb.jpg

post-1918-0-77155800-1465067325_thumb.jpg

Länk till kommentar

• 2 weeks later...