Jump to content

Briljant eller galen!!

daniel2

Recommended Posts

Efter som jag inte hittar någon bra 24v kompressor för normalt pris så slog mig tanken att man kanske kan serie koppla 2st 12v och använda en gemensam start knapp och en gemensam lufttank 25L. Har hittat en tillverkare som använder två 12v kompressorer i sina system för riktigt stora däck mm. Skulle det funka i praktiken?

Efter som jag inte hittar någon bra 24v kompressor för normalt pris så slog mig tanken att man kanske kan serie koppla 2st 12v och använda en gemensam start knapp och en gemensam lufttank 25L. Har hittat en tillverkare som använder två 12v kompressorer i sina system för riktigt stora däck mm. Skulle det funka i praktiken?

Ursäkta mig , men vad är ett normalt pris?? Har du en ritning av hur du hade tänkt att koppla det ihop? Men jag tror det kan fungera , men vad koster 2 12v kompressorer av bra kvalitet jämfört med en på 24volt ?

Mvh

Jes

Ursäkta mig , men vad är ett normalt pris?? Har du en ritning av hur du hade tänkt att koppla det ihop? Men jag tror det kan fungera , men vad koster 2 12v kompressorer av bra kvalitet jämfört med en på 24volt ?

Mvh

Jes

Har hittat en t-max 160L för 1800 kr/st och den enda 24v som jag har hittat är en arb som ligger på 6000kr sen går priset uppåt. Sen var det tveksamt om arb'en orkade med mina däck 37". El mässigt så borde det väl inte vara så krångligt blir ju en serie koppling med gemensam start knapp eller?

MaxAir är annars en bra och kompetent kompressor som finns i en rad olika utföranden. Betydligt bättre kvalitet än ARB, T-Max och andra...

har du någon bra länk för jag hittar bara 12v modeller.

• 4 weeks later...

Då är dom på plats men funka inte som jag tänkt mig. Gick inte att serie koppla dom så har fått bygga in två batterier i kofferten som är serie kopplade så tar jag ström från dom till varsin kompressor. Ska försöka få upp någon bild på installationen under kvällen.

två batterier i kofferten som är serie kopplade så tar jag ström från dom till varsin kompressor.

Se bara till att kompressorern på första batterit inte har chassijord eller se till att de är helt isolerade även från varandra. Annars gissar jag att du kan få stjärnor... :-)