Gå till innehåll

Hjälp med limpmode

Vger

Rekommendera Poster

Någon här som huserar i skåne med omnejd som har en diagnoskabel och kunskapen att ta sig an mig hilux för att eleminera problemet och släcka felkoden?

Jag har beställt och kommer byta soppafilter, rengöra mafsensorn. eventuellt kan jag leta fram sc ventilerna o rengöra kontakterna på dom med. Men om det inte löser problemet är jag helt utlämnad.

Hade ju varit jävligt smidigt med en kontakt på toyota center som kanske kunde göra jobbet på fritiden så att säga.

Nu lämnarr jag ut mig till er här på detta eminenta forum i hopp om att hitta en ny bekantskap

/alexander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alexander,

Long shot, men min bror fick limpmode på sin LC120 när han hade fukt i kontakten till draget, om du har drag kan detta vara en plats att börja titta.

Har du inte det så står jag mig tyvärr slätt i fråga om ideér ...

Länk till kommentar

jag hade faktiskt fukt i en skarv mellan bakljus och släpvagnskontakt. Detta renderade mig utan bakljus. De problemet är löst. Säljaren sa att det va felkod p1226.

Som jag fattar det så har det med bränsletillförselsystemet att göra?

Men tack för tipset =)

Länk till kommentar

Jag har en Toyota inteligent tester och kan hjälpa dig med att läsa och nollställa felkoden på din bil. Problemet är att varken jag eller testaren är i sverige eller skåne fram till jul. kan det vänta tills dess hjälper jag gärna till. Du får höra av dig om det fortfarande är aktuellt.

Länk till kommentar

jag tror det blir svårt att få någon annan att hjälpa mig innan jul. har dessutom inte tid i överflöd nu heller hehe. De e mycke med familjen som ska hinnas med. Har jag inte lyckats hitta någon annan att hjälpa mig (vilket ser dunkelt ut) så är jag inte en sämre människa än att jag greppar den hand/olivkvist som räcks mig.

Var håller du hus i vårt vackra landskap när du kommit hem då?

Länk till kommentar

Inser även nu att jag lagt denna tråden i fel del av forumet.

Jag bugar och bockar för erbjudandet.

Bor och har bilen i Vanstad mellan Sjöbo och Tomelilla men jag är anpassningsbar och tar mig dit det krävs av mig. Sista besiktningsdag är för mig sista december sen har jag körförbud på bilen va?

De som gäller då är väl till närmsta verkstad och sen vidare till besiktning?

Om jag tar bilen till besiktning och får underkänt dvs inte körförbud. Får jag då framföra fordonet en månad till eller är det fortfarande bara till verkstad och till besiktning?

Har du kunskapen/möjligheten att hjälpa mig reparera vilken med eller endast att lägga av felkoden?

*** Jag flyttade tråden till "Hilux" //Klydd

Redigerad av Klydd
Länk till kommentar

Har en polare som har sån här obd/obd2 grej men hans moj vill inte snacka med bilens data. Har sett att det finns en uppsjö av adapterkablar på ebay.

Någon här som har en aning om vilken kabel man såfall skulle köpa för att få bilen o lira med hans obd system?

Länk till kommentar

Har en polare som har sån här obd/obd2 grej men hans moj vill inte snacka med bilens data. Har sett att det finns en uppsjö av adapterkablar på ebay.

Någon här som har en aning om vilken kabel man såfall skulle köpa för att få bilen o lira med hans obd system?

Hej,

Nästan 100a, iaf 99% säker på att Toyota har sin helt egna version av "datan".

Jag vet att det är så till 100an så antar att Toyota kör samma variant över hela sitt modellprogram.

Finns en tråd ang detta nånstans på forumet, som jag inte hittar för tillfället.

Det finns iaf Toyota-läsare att köpa på ebay för ca 3-4kkr.

Länk till kommentar