Jump to content

Cruiser spotting i Kina

solk

Recommended Posts

Tjipp vänner. Stackars jag skall just sluta ögonen efter trippen gbg-cph-Beijing-Dalian. På väg från flygplatsen märkte jag att det dräller med Prados, både 120 och 150. Vit med bajsguldbruna tribaldekaler längs sidorna verkar poppis. Nu sova, sedan rapport med bilder!

Visst, sova kan man göra när man blir gammal. Har jobbat intensivt idag så jag har inte hunnit nosa nära på de LC jag sett. Intrycket kvarstår dock, många pradosar i trafiken. Hamnade bredvid en 150 i taxin och den hade utrustningsnivån "TX", jag har ingen aning om vad det innebär. Hittade också en Lexus LX470 parkerad, bensin V8 med utrustningsnivån VX Grande. Aldrig hört talas om... Jag kan ha fel men de bilar jag sett ser "bra" ut så de verkar vara made in Japan. Nån som vet om Toyota släppt nån LC-modell för lokal tillverkning i Kina?

LX470 Grande, V8 bensin:

post-1621-0-92114000-1399398825_thumb.jpg

Tatuerad Prado, mycket poppis. De flesta LC har mer "tribal"-stickers än denna:

post-1621-0-90975000-1399399348_thumb.jpg

Verkar ha vinsch från fabrik:

post-1621-0-67785800-1399399581_thumb.jpg

Edited by solk

Beklagar bristfällig update men nätet har varit oerhört segt på hotellet. Sen skall det ju jobbas också...

post-1621-0-01882400-1399512315_thumb.jpg

post-1621-0-13738700-1399512546_thumb.jpg

Många LC finns det iaf...

Ja inte är det smakfulla "pimpningar" de gör på bilarna.....chrome och vingar och flärpar överallt! Det finns väl ingen offroad-kultur i Kina!? annars är det ju vanligt t.ex i Thailand och Malaysia att hitta riktiga monster till moddade bilar...har sett BJ40:s med portalaxlar och Supra singelturbo motorer som knappt nuddar leran i attacker genom djungeln...och vilket ljud!!! :shock:

Sök vidare i kinas vagnpark och lägg upp mer bilder!

Ha de!

Magnus

Jag tror tyvärr att "chrome, vingar och flärpar" kommer som standrad från fabrik. Det samma gäller i mellanöstern. det första jag gjorde med min redan innan jag fick nummerskyltarna var att plocka bort alla plastkjolar och grillen i guld som bilen var levererad med. Vinsch finns dock som standard på flera utrusningsnivåer och det samma gäller baljan som reserhjulet sitter i (vilket jag också plockade bort på min).

Gäääsp, hemma igen efter för många timmar på resande fot. Underhållningen på hemvägen bestog av en dryg pruttfull tysk som skrek åt flygvärdinnorna då de vägrat honom mer sprit. Var ett tag orolig att vi skulle behöva extralanda och slänga av fanskapet. Nåväl, wi-fi i Kina är ett relativt begrepp, därav bristen på bilder.

Bilarna (Prado) är made in china och tydligen det dyraste lokalproducerade man kan köpa. Ligger nånstans mellan 550' och 630' RMB, ungefär lika mycket i SEK. Enligt en lokal kollega är dieseln så dålig att väldigt få personbilar kan köpas som diesel.