Gå till innehåll

Toyota 4x4 vårträff i Skövde, 26 April

Klydd

Rekommendera Poster

Tack för en trevlig dag, alltid roligt att träffa lite likasinnade personer och sparka däck :)

Men, snålrumpa eller inte, 400 spänn för att köra i en sandgrop, där börjar iaf jag att gnälla.

Finns det ingen annan träff någonstans med lite "humanare" pris? Kan juh vara roligt att se nått annat dessutom ...

Fördelen är väl just att det är sand och snällt mot bilarna.

Japp, bilen behöll sin fina väghållning på vägen oxå, så den belönades med en tvätt och står nu ute och blänker så fin som aldrig förr :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder? Bilder. Bilder! Nåväl, ni bör ha haft najs väder och jag är inte alls butter över att tillbringat dagen med hemmafix. Apropå inträdet, det måste gått upp rejält sedan förra året? Kommer inte ihåg vad det kostade exakt men vill minnas att det var ungefär hälften mot nu...

Länk till kommentar

Tack alla som var med för en strålande dag! Ännu ett år med soligt väder, trevliga människor och kul körning.

Solk, medan du slet satt vi här och drack förmiddagskaffe

image.jpg

Mycket trevligt med lite nya bekantskaper också. Bl.a. här MagnusLC som inviger sin Land Cruiser 200

image.jpg

Det blev ovanligt mycket köra för min del, och ingen kamera, så förhoppningsvis har någon annan fler bilder att lägga ut.

Ang inträde och träffen. Förra året kostade det 300, så visst, en höjning. Oskar, vad har du för förslag som är bättre? Det är ju uppenbart att denna träff inte lockade så många forumdeltagare.

Länk till kommentar

Jag är väldigt nöjd med träffen! Kul att träffa er och häftigt med den avslutande lilla safarirundan som med hjälp från Klydd och Mecki tog runt mig och bilen en slinga jag aldrig skulle ha provat utan hjälp. Resultat inga itag (fjädringen i högläge) och utan att 3-åringen vaknade.

Länk till kommentar

Tack alla deltagare för en trevlig dag på Kråkberget i Skövde.

Detta är en perfekt träff om man vill testa sin 4x4 i lite mer utmanande terräng utan att för den skull riskera att köra sönder sin bil.

Offroaders Häggum som arrangerar träffen har dessutom ett antal instruktörer som kan följa med i bilen och ge råd och tips .

Man måste inte ha en bil med monsterdäck, jättehöjning, snorkel, skyddsplåtar osv för att få uppleva det roliga med att ta sig fram på ställen i terrängen som man först inte trodde man kunde köra bil på , det räcker oftast med fyrhjulsdrift och en kompis som kan hjälpa till att hålla koll på utsidan.

Angående träffavgiften så reagerade även jag på den höjning som hade blivit, men kostnaden för en träff har länge legat på 300:- för en dags körning så det är väl dax att höja det nu .

Sen får man ju vara glad att det fortfarande finns folk som vill engagera sig och fixa så att vi andra bara kan komma och göra det roliga :-) och alla som varit med och arrangerat nått större arragemang vet att det krävs både tid och folk för att det skall bli bra .

Några bilder från dagen blev det också. I år så var dom flesta modellerna representerade , där fanns bilar ur :

40-serien med 3st vilket gjorde att 40-serien hade flest representerade (dussinbil)

70-serien , 80-serien, 90-serien, 100-serien och 200-serien.

Hilux var representerat av en fint ombyggt exemplar .

Gemensam körning runt området.

post-917-0-61463900-1398604952_thumb.jpg

Vissa delar av området bjuder på lite höjdskillnader där man kan öva på att ta sig upp och ner för backarna och det är inte helt lätt . Här skymtas Klydds bil bakom träden så man kan se att det är en bra höjdskillnad .

post-917-0-07527100-1398604988_thumb.jpg

På vår väg passerades lite olka diken av skiftande karaktär och djup.

post-917-0-32239600-1398605053_thumb.jpg

Trots lång hjulbas gich det galant.

post-917-0-22020100-1398605100_thumb.jpg

Synd att man stod på fel sida när Hiluxen lyfte bakhjulet högt upp i luften.

post-917-0-49980800-1398605126_thumb.jpg

Med kortare hjulbas går det lättare.

post-917-0-17199400-1398605147_thumb.jpg

post-917-0-53444600-1398605686_thumb.jpg

post-917-0-24142000-1398605305_thumb.jpg

Världen snyggaste bilmodell !? ;-)

post-917-0-85393200-1398605358_thumb.jpg

post-917-0-10569900-1398605386_thumb.jpg

Fikarast.

post-917-0-03277400-1398605651_thumb.jpg

För dom som vill passa på att testa offroadegenskaperna på sin 4wd , boka upp denna helg nästa år och har du inte kört i terrängen förut lär du inte bli besviken ;-)

/ Mecki

Redigerad av Mecki
Länk till kommentar

Ang inträde och träffen. Förra året kostade det 300, så visst, en höjning. Oskar, vad har du för förslag som är bättre? Det är ju uppenbart att denna träff inte lockade så många forumdeltagare.

Angående träffavgiften så reagerade även jag på den höjning som hade blivit, men kostnaden för en träff har länge legat på 300:- för en dags körning så det är väl dax att höja det nu .

Sen får man ju vara glad att det fortfarande finns folk som vill engagera sig och fixa så att vi andra bara kan komma och göra det roliga :-) och alla som varit med och arrangerat nått större arragemang vet att det krävs både tid och folk för att det skall bli bra .

För dom som vill passa på att testa offroadegenskaperna på sin 4wd , boka upp denna helg nästa år och har du inte kört i terrängen förut lär du inte bli besviken ;-)

/ Mecki

Mja, jag har inga förslag egentligen ...

Håller helt med Mecki ang att man får vara glad för folk som engagerar sig, så att folk öht kan komma dit och köra.

Men, jag är ganska säker på att det var jättemycket folk första året (2009?) jag var där, och kör-avgiften var 250kr (kan det stämma?), sen har antalet bilar minskat för varje år och avgiften höjts varje år, och nu tyckte jag det egentligen var för dyrt.

Jag är iof inte heller ute efter att köra i sådan terräng, så "träffen" är inte mitt huvudsakliga mål med dagen, det är att träffa LC-nördar och grilla något.

Då blir 400kr i onödigaste laget, i sådana fall kan jag lika gärna bjuda "laget runt" på Morsmössa och bli hjälte bland Jeep-nördarna ;) (internt Gbg skämt, eller är mors-mössa träffarna Sverige-känt vid det här laget?).

Well, var inte riktigt mening att dra igång en gnäll-grej, blev mest förvånad över det höga priset.

Nu lämnar jag det ämnet.

Eftersom det ändå pratades om Danmark, så varför inte lägga en träff där? Lördag till söndag event, kanske kan locka med en fru eller två oxå.

Det finns billig alkohol på båtarna nu oxå, för de som nyttjar sånt. Två flugor ...

Länk till kommentar