Jump to content

Landcruiser 200TD

Peder

Recommended Posts

Köpes omgående kontant Toyota Landcruiser 200 V8 TD. Lågmilare och inte äldre än 2012 köpes kontant för ombyggnadsprojekt. Fullutrustad (ej ljus skinnklädsel). Textilklädsel ok (men kan sällan fås fullutrustad).

Och vad är det nuuuuuu min herre har på gång för äventyr??? Skall den expeditions eller rally raid kittas?

Viste väll ett Du skulle inse rätt snart att de Engelska försöken till offroad fordon inte håller ;)

Nej inte rally raid (för tung och klumpig). Skall användas till resor.

Inget fel på Range Rover - går riktigt hyfsat i terrängen men den är för liten. Cilla har en Disco4 och den är bättre lämpad - men det är hennes… Tyvärr är det så att RR V6 dubbel-turbo slår LC-motorer med hästlängder (även LC V8). Men för detta ändamål så sitter den motorn tyvärr i fel bil.

Jo jag har sett den i Mölndal - men priset är uppåt väggarna. Den kommer att ta tid att sälja så jag lägger kanske ett bud senare.

Men "pärlemo-vit" - hur kul är det? Skulle vilja ha en helvit (svåra att få tag) eller svart (lättare). Helst vill jag ha textilklädsel men detta är en omöjlighet att få tag. GX-modellen är att föredra - men finns knappast på den europeiska marknaden.

Har sålt min HDJ80 VX (som stått i Italien några år) - hade först tänkt ta hem den. Men även om bilen endast hade gått ett par tusen mil - så är den lite för yxig ;)

Edited by Peder

Hmm spar 250.000skr och köp denna :-)(jämfört med Mölndal ) .

www.autoscout24.com/details?vehicleId=237354301&smid=TAF-SM-TL-S

Mvh

Jes

PS : då har man jo också råd med econ-lock och adonis chip ;-)

Edited by Jes

Hmm spar 250.000skr och köp denna :-)(jämfört med Mölndal ) .

www.autoscout24.com/details?vehicleId=237354301&smid=TAF-SM-TL-S

Mvh

Jes

PS : då har man jo också råd med econ-lock och adonis chip ;-)

Hmm jag testar igen : http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=237354301&asrc=st|sr

mvh

Jes

helvit (svåra att få tag) eller svart (lättare). Helst vill jag ha textilklädsel men detta är en omöjlighet att få tag. GX-modellen är att föredra

Ser ut som vi har samma smak. Helvit, textilklädsel och en av de enklaste modellerna... :-)

Har fått låna en 200 under 1 vecka. Skall testa den och se om den funkar och hur den känns. Blir också lite terrängkörning.

Såg den silvriga på Blocket (tack Daniel) - förbaskat trist färg bara. Säljaren skulle nog kunna sälja dammsugare också...